Engelskt Fullblod iFokus

Engelskt Fullblod

Etikettannonser
Läst 2113 ggr
Ginnie
0

Träningstäcke

Hej alla!

Vill passa på att tipsa om ett träningstäcke som jag tog produktbilder på förra veckan. Poly Pad Duo är pad och träningstäcke i ett. Supersmidigt och lätt att sadla med, fladdrar inte eller prasslar i blåsten, enkelt att tvätta, slitstarkt etc. Bör stå på de flesta hästägares önskelista inom kort. Glad

CavalliOnline säljer även Poly Pads, smycken från Dimacci och annat.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Ginnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Poly Pad Duo

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Linnea
0

Den där har jag sett, verkar bra.

Skynda långsamt så går det fortare.

HannaT
0

Jag hade kunnat tänka mig att använda ett sådant, det är fint, men jag tycker att det ser lite kort ut?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Linnea
0

Det är för att hästen ska kunna galoppera med täcket på. Vid vanlig ridning så har man ju oftast bara täcket vid uppvärmning, om man inte rider ut vill säga.

Elshira
0

#4 Varför skulle de inte kunna galoppera med ett större ländtäcke?

Hakuna matata!

Liiniz
0

#5 Jag skulle gissa på att det är för att täcket ska störa så lite som möjligt, så att man även kan rida en frisk canter med täcket på. Det är ju nog gjort just för galopphästar, skulle jag gissa på då de flesta ridtäcken som man har på galopphästar när i den längden eller så viker månge dem där framme så att de får den längden.

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Elshira
0

#6 De kan ju springa för fullt med täcken i hagen, så nog måste man kunna ha ett passande täcke som är full längd om man använder en svansrem eller bensnöre =)

Hakuna matata!

Linnea
0

#7 Så fort som ett snabbjobb springer dom nog inte i hagen. Inte lika långt åtminstone.

Liiniz
0

#7 Tänkt såhär: Vilket springer du som snabbast/bäst med (vilket är som minst otympligt)…

1) En lång klänning??
2) Shorts och en t-shirt??

Mvh LinaGlad

Elshira
0

#9 En långklänning hindrar benen, ett ländtäcke ligger ovanpå rumpan. Jag kan tänka mig att tynna täcken fladdrar om de är for korta, men i det materialet om i TS lär det ju inte flaxa hej vilt i.af även om det är längre.

Hakuna matata!

Liiniz
0

#10 Jag ger det ett nytt försök här xD

Har du tänkt på att det är en skillnad mellan vanliga ridgrejer och galoppgrejer (galoppgrejerna väger oftast mindre och är även mindre)??
Visst har du rätt i att de kan galoppera i ett större täcke men allt ska vara så smidigt som möjligt i galoppvärlden. Och som #8 säger så springer de nog inte lika snabbt eller lika långt. Du har rätt i att det nog inte lär flaxa så mkt även om det är längre, men försök tänka på syftet bakom designen. Vill man ha den längre så går det säkert att fixa genom att beställa en större storlek eller ringa de som säljer den.

Mvh LinaGlad

Elshira
0

#11 Jo visst förstår jag designen, men jag tänker mer funktionen - den är ju där för att värma bakdelen av hästen. Och ett fullblod som har väldigt tunn päls skulle nog jag vilja ha ett lite mer täckande täcke på en kall vinterdag. Men en lite varmare dag är det klart att detta kan bli smidigare. :)

Man har ju "kläder efter väder", och det är klart att ett stort ländtäcke inte alltid är det bästa (de får ju inte bli onödigt varmt). Men att det är "nödvändigt" att ha dem mindre kan jag inte se =)

Hakuna matata!

Linnea
0

Man är nog mest rädd om korset (korsförlamning) där för gör det inget om det är lite kortare. Man blir varm när man springer fort..

Liiniz
0

#12 Saken är ju den att hade man varit ute på lika långa ridturer med galoppörer som man är med andra hästar så hade jag också tyckt att man kunde ha ett längre täcke som skyddar mer. Dock så är galoppörerna inte ute på lika långa ridturer och man har ju lite tuffare pass, därmed tror jag också att det är därför man harså kort, hästarna ska inte bli för varma under träningen och för att skydda mot just korsförlamning som  #13 skrev.

Jag tror säkert att man kan beställa ett som är större om du skulle vara intresserad av det, man får ju själv anpassa det efter hästens behov =)

Mvh LinaGlad

KarolinaNowak
0

Det träningstäcket vill jag ha! Tack för tipset Ginnie. Skrattande

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo