Engelskt Fullblod iFokus

Engelskt Fullblod

Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1011 ggr
Strumpan
0

Rörlig avatar och epilepsi

Jag såg att AnneN på blandrashundar.ifokus hade skrivit ett viktigt inlägg och jag vill hjälpa till och vidarebefodra det till så många som möjligt. Att alla som har, eller kanske funderar på att skaffa en rörlig avatar bör tänka på att epileptiker kan få anfall av dem.

En medlem har berättat att hon får epileptiska anfall av de rörliga avatarerna och det går så snabbt att hon inte har en chans att hinna trycka på "Esc-knappen" för att stoppa avatarerna.

Så snälla ni som använder rörliga avatarer eller funderar på att ha en sån bör försöka ta hänsyn till de som är epileptiker och istället ha en Avatar som inte är rörlig.

Mvh Jenny

Linnea
0

Är det någon skillnad på vilken hastighet eller vilket sätt de rör sig på eler spelar det inget roll? Har ju sett någon rörölig men den var ju inte snabbare än reklamen här intill..

Skynda långsamt så går det fortare.

Strumpan
0

Det verkar vara individuellt - vissa reagerar på vissa reklamer. Jag är inte så insatt i detta, jag ramlade över tråden när jag kollade runt på sajterna iFokus.

Mvh Jenny

isabelle_
0

Om den byter efter en sekund är det dåligt, Då kan man få anfall. Dröjer det 5-10 sekunder eller mer så är det ingen större fara.