Vilken häst? (nr 2)
Tycker vi kör på en ny direkt
Här kommer lite förtydligande också. De bilder jag lägger ut är från 2007 och framåt, men det är dock inte säkert att hästen fortfarande startar. Jag börjar med några relativt enkla "profilhästar". I samband med svaret lägger jag ut lite fakta om hästen, vilket ger er som vill tillfälle att lära er mer om våra svenska galoppörer. Låter detta bra?
Så nu undrar jag: vad heter den här hästen?
Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it
Låter toppen!
Men jisses vad dålig jag var på svenska fullblodshästar.
Jag skäms nästan över min okunskap.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
haha, jag kan knappt några namn heller på fullblod xD
väntar på ledtråd xD
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus
Halfsong!
#2 Skönt att man inte är ensam om det. 
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

#3 Återigen, ett snabbt och korrekt svar. Visst är det Halfsong! 
Halfsong, mbr s f 2000 Songline - Half And Half e Muthhil, är en av Jägersros största profilhästar någonsin inom galoppen. Som treåring vann hon de tre klassiska löpningarna Danskt Derby, Danskt Oaks och Svenskt Oaks. I det svenska derbyt blev hon dessvärre slagen med minsta möjliga marginal av Organizer. Med över 1,5 milj kr insprunget detta år utsågs hon till Årets Galoppör 2003.
I början av 2004 blev Halfsong inbjuden till några fina löp i Dubai. Det blev tyvärr inga framgångar där på grund av en infektion.
Som sexåring vann Halfsong Scandinavian Open Championship på Klampenborg och blev härmed det första äldre stoet från Sverige att vinna en Grupp 3-löpning. Utöver detta har hon flera segrar och placeringar i Listed-löp.
Halfsong tränades under hela sin karriär av amatören och hovslagaren Karl Peter Andersen, "Kalle Dansk".

#5 Gud vad hon påminner om Satang. Eller vice versa 
/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

#6 Det har jag faktiskt inte tänkt på, men visst finns det likheter. Även dressarna hos de två är ju ganska lika till färgerna