Engelskt Fullblod iFokus

Engelskt Fullblod

Etikettbilder-filmer
Läst 2083 ggr
Ginnie
0

Vilken häst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter och rotar i arkivet. Finns en del spännande faktiskt, trots att bilderna kanske inte är av nån direkt superstandard. Tänkte det skulle vara kul att se hur duktiga folk här på forumet är på att känna igen svenska galopphästar, så nu ställer jag frågan: vilken pålle är detta? Glad

Kan återkomma med ledtrådar om så önskas.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Mimmi8
0

Kan vara min häst JagodinGlad

Mimmi8
0

Fast han e pensionär nu, men det var likt.

Galoppfoto
0

Hmm, svårt Tungan ute. Springer den fortfarande?

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

KarolinaNowak
0

Jätte rolig idé, nu kan jag äntligen kanske få lära mig lite namn på svenska fullblodshästar! Skrattande

Har för övrigt ingen som helst aning om vem det är. Tungan ute Ledtråd?

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
0

Jag känner igen den hästen, men jag har inget namn. Tävlar den forfarande?

Mvh Jenny

Ginnie
0

#1 Ojdå, väntade mig inte att få det rätta svaret med en gång, så det känns inte så lönt att hålla på det längre. Jagodin är det Glad Så du äger honom? Vilken slump att jag plockade ut en bild på just honom direkt Flört

Här kommer lite kort fakta. Jagodin, br v f 2000 Be My Guest - Native Joy e. Be My Native, är en av Sveriges mest framgångsrika stayers genom tiderna. Vann klassikern Svenskt St Leger som treåring och har sedan bla vunnit Jägersro Cup över 3200 m hela fyra gånger, vunnit Täby Maraton över 4219 m två gånger samt blivit trea i Stockholm Cup International (Gr3) två gånger. Samtliga segrar i Jägersro Cup har varit totalt överlägsna och publiken har alla gånger kunnat applådera hem honom redan i sista sväng. Gåshud att bevittna säger jag bara. Glad

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

KarolinaNowak
0

#6 Nämen där ser man, hehe! Tungan ute Kommer det snart en till bild på ett fullblod? Tycker det är en rolig grej du startat.

Mimmi8, jätte fin häst du har, inga dåliga meriter dessutom. Glad

Varma Hälsningar

Mimmi8
0

Jag har haft Jagge sen 13juli-09Glad.

Han är en helt underbar häst med ett stort hjärta.

Det var en slump att jag träffade Jagge men föll direkt…

Jag har aldrig varit i kontakt med galoppvärlden innan, men när jag hade hämtat Jagodin kändes det viktigt att veta vad han varit med om och levt sitt liv. Så jag åkte in till Jägersro i Augusti och tittade på en galopptävling och det var så häftigt, vilka hästar, kommer att åka dit fler gånger.

Hittade denna sida idag eftersom det är roligt att läsa om fullblod och det var ju väldigt roligt att se Jagge.Glad

Strumpan
0

#8 Det låter som en bra häst du har hittat Flört, han är snygg! Och välkommen hit Glad

Mvh Jenny

Strumpan
0

#8 jag kollade runt lite och fann lennart Reuterskiölds hemsida. Det fanns några bilder där på Jagodin om du vill se Länk

Mvh Jenny

Mimmi8
0

Hej och tack, det var där jag hämtade honom, alltid roligt att se bilder

Glad. Mvh Maria

KarolinaNowak
0

Berätta gärna lite vad ni sysslar med? Är han ridhäst numera, någon speciell inriktning? Glad

Varma Hälsningar

Mimmi8
0

Han är ridhäst nu, det kommer att bli en del dressyr och härliga turer i naturen.

Han tycker det är roligt och är mycket positiv häst.

Till helgen kommer en fullblodskompis till stallet och det ska bli spännande.

Ska lägga ut lite bilder på honomGlad

KarolinaNowak
0

Vad roligt! Lite samma inriktning som jag och Ibbe har nu då. Det viktigaste är att man har kul tillsammans. Skrattande

Bilder är alltid trevligt! Glad

Varma Hälsningar

GTSY
0

Din hästs pappa är mins farfar! Så de är … släkt…

Skulle säga att de har mycket lika profil… Kolla in min Avatar.

Lite kul dock, mins pappa heter Most welcome och min glad to see you… Sociala släkten liksom…Flört

Mimmi8
0

Åh , vad roligt med släktingarGlad.

Ska lägga upp lite fler bilder på min sida.

KarolinaNowak
0

#16 Fina bilder, han är otroligt vacker! Gillar landskapet ni har också. Avis. Tungan ute

Varma Hälsningar

Mimmi8
0

Ja det är fint, men tyvärr så är det ganska begränsat med bra ridvägar. Hade varit härligt med lite skog i närheten.

Men man kan ju inte få allt…

Har du bilder på din häst?

KarolinaNowak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 Jo det förstår jag, skog är trevligt. Glad

Här är min lycka - Terrior Ibson.

Varma Hälsningar

Mimmi8
0

Såå finGlad

Inlägget är låst för nya kommentarer