Engelskt Fullblod iFokus

Engelskt Fullblod

Etikett: off-topic
Läst 2565 ggr
KarolinaNowak
0

OT. Vad ska du göra idag?

Berätta om dina planer för dagen.. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

KarolinaNowak
0

Nu sitter jag på jobbet. Lite senare ska jag ut till Ibbe och titta till och pyssla om honom..

Varma Hälsningar

MattiasNowak
0

Idag finns inte så mycket planer, ska med ut till Ibbe och hjälpa till.

Det är väl alla planer jag fått in än så länge. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Rokkur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit i Laholm och lämnat min orientaliska korthårshona Naggis för parning hos en riktigt snygg hane vid namn Tikka. Håller tummarna för att allt ska gå vägenSkrattande Det var mina planer för dagen! Nu ska jag sova, Natti!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Malin-Trotsig
0

Jag ska leta upp en lämplig kudde som får agera slagpåse eftersom jag måste utöva mina aggressioner. Extrem-klantiga jag sabbade totalt min chans om att bli en av svenskarna till nästa kurs till British Racing School så jag tänker vara sur hela dagen. Dessutom gick det jättedåligt på jobbet och en av skrällhästarna har dragit min arm ur led Tungan ute

MattiasNowak
0

Aj då, tråkigt att du inte fick en plats. Rynkar på näsan

Arm ur led? Aj aj aj, låter inte skönt alls. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

KarolinaNowak
0

#3 Åh, vad roligt! Håller tummarna för att Naggis ska komma hem med bäbisar i magen.. Glad

#4 Låter inget vidare.. Rynkar på näsan Ett nytt försök nästa år kanske?

Varma Hälsningar

HannaT
0

Jag ska rida min kompis häst Aurora idag. Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

aracing
0

Jag ska precis sätta mig och plugga franska - alltid lika trevligt Obestämd  Och längtar mig bort till lördagens ridlektioner ;D

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Rokkur
0

Idag bär det av till Laholm igen, denna gången för att hämta hem katten. Alltid lika roligt med en liten roadtrip!

Alice Walker

Strumpan
0

Nu ska jag sitta å skriva en stund på min artikel som jag började på igår kväll, sen blir det tvättstugan och sen en träff med en väninna som fyller år idag.

Mvh Jenny

[chriistina]
0

Jag har städat hela förmiddagen. Sen nu åt jag precis Lunch.
Ska damsuga lite nu sen blir det stallet i eftermiddag/kväll.

KarolinaNowak
0

Jag har bland annat varit på en kort skritt tur med Ibbe, jätte mysigt var det! Och han var helt underbar. Sen har jag och Mattias varit och handlat lite. När jag kom hem hade jag fått mina medlemssaker från Ung Galopp. Skrattande

Varma Hälsningar

MattiasNowak
0

Nu var ännu en dag avklarad. Det har varit en lugn och skön dag som tyvärr visade sig ha en del oförutsedda utgifter på grund av den jädra sotaren.

Alltid ha en massa krav på steg på taket och sånt.

Det löser sig nog för det är inte så långt kvar till lön. Tungan ute

Nu är det i alla fall dags att sova.

//Mattias - Nowakfoto.se

HannaT
0

Idag ska jag lämna in ett par högklackade skor på klackning, och beställa tid hos frisören. Och så ska jag rida Kalle för första gången på länge. Skrattande

KarolinaNowak
0

Idag har man varit på ännu en skritt tur med Ibbe, lika mysigt som vanligt och han sköter sig verkligen jätte bra! Och så har man jobbat, annars har jag väl inte gjort något speciellt. Tungan ute

Varma Hälsningar

aracing
0

Skola som vanligt idag (önskar att jag kunde jobba med hästar på heltid? :O )      Och imorgon ska vi springa en mil med skolan. Herregud, låt mig försvinna Förvånad

MattiasNowak
0

Idag har det inte hänt så mycket.
Vi körde lite foder till hästarna med frugans fyrhjuling, det var kul. Glad

Sen har vi fixat lite med Ibbe.

I övrigt så har det inte hänt så mycket idag och det är väl så resten av dagen kommer vara. Blir nog att slappa framför tv:n och hänga här på iFokus resten av kvällen.

//Mattias - Nowakfoto.se

[chriistina]
0

Än så länge idag har jag fodrat djuren och ätigt frukost med katten.
Sen kollat datan lite. Nu blir det duschen innan jag cyklar till stallet. bestämt mig för att vara nyttig och ta cyklen dit, lär ta minst 40minuter… (jag är lat)
Ikväll blir det att städa massa här hemma.

HannaT
0

Idag har jag nästan lite för mycket att göra. Jag ska iväg till hästaffären nu först och lämna in lite gamla grejer till försäljning (kanske kanske shoppa något Oskyldig). Sedan ska jag rida och kl 17 har jag frisörtid. Och på kvällen ska jag försöka hinna med att åka och se Håkan Hellström på liseberg.

KarolinaNowak
0

Idag har jag testat den nya sadeln på Ibbe som är köpt för några månader sedan.. Men eftersom han varit skadat har jag inte kunnat testa den. Den kändes bra och Ibbe verkade trivas med den också! Glad

Vi var ute på en lite längre ridtur idag, och det tyckte han var roligt.. Härligt att han är så positiv till allt.

Nu ska jag glo vidare på "Jockeys", sen ska jag lägga mig då jag känner mig dålig, har nog en förkylning på gång.

Varma Hälsningar

Malin-Trotsig
0

Inget nyttigt gjort idag inte. Satt hemma med hunden och nu i kväll var det jockeys som gällde. Tack vare Zenyatta har jag inga naglar kvar eftersom loppet var lite av en rysare Tungan ute.

Det blidde visserligen ingen seger för Aaron Gryder i Breeder's men jag tror segern i Dubai World Cup i år kompenserade för det Flört

KarolinaNowak
0

Igår blev det inte så mycket datorsittande, då jag och Mattias var hos en kompis till han och grillade. Man måste ju passa på när vädret är bra.

Idag är det dock ännu en segdag, lite trötta eftersom vi somna runt 5 imorses och gick upp igen kl 1. Vädret är dessutom inte alls lika fint som det var igår så det blir att sitta här och surfa. Pysslade om Ibbe en snabbis idag bara, även han behöver en vilodag.

Varma Hälsningar

MattiasNowak
0

Ja, idag blir det en seg dag. Blir nog nån film och sen sova efter att man suttit här. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Strumpan
0

Jag kom hem för en stund sen. Jag har träffat en väninna som fyllde år för några dagar sen och hennes syster. Det var jättetrevligt. Jag har inte träffat systern på några år. Men nu e jag trött ;)

Mvh Jenny

KarolinaNowak
0

Ibbe och jag var på en skritt tur idag, som vanligt. Gick hur fint som helst, han är så duktig. Kan inte sluta imponeras över honom. Och så har man jobbat lite, fick dock sluta tidigare idag. Det var rätt skönt faktiskt. Så väl hemma, somnade jag i soffan. Det behövdes, hade inte fått så mycket sömn i natt nämligen. Snart ska jag och Mattias nog se på filmen "Dreamer".

Varma Hälsningar

MattiasNowak
0

Ok, jag kan väl erkänna att det är mina extrema snarkningar som är den stora orsaken till sömnlösheten. Tungan ute Två nätter på raken dessutom.

Men vi får väl hoppas på att jag genom nåt mirakel slutar snarka nu och direkt.

Nu känns det som filmdags som sagt så får väl glida ner i soffan istället för att sitta här och hänga. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Malin-Trotsig
0

Mysigt med film. Jag ska försöka råda bot på min huvudvärk som jag fick när ett kallblod som hade temperament som ett fullblod gav mig första avsittningen på över ett år. Dock var det bara min dåliga sits som var orsaken, hästen hade inget med det att göra Glad.
Sen ska jag titta på True Blood. Fick hem hela säsong 1 i brevlådan idag Skrattande

KarolinaNowak
0

Måste bara säga att filmen "Dreamer" var otroligt bra! Så har ni inte sett den, måste ni göra det! Helt klart en favorit. Glad

Varma Hälsningar

MattiasNowak
0

Det är en sån film som man önskar att den inte tog slut, skulle kunna sitta och titta i flera dagar på den.

Helt otroligt bra. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

MattiasNowak
0

Idag ska vi upp till Ibbe igen och pyssla om honom. Skrattande

Resten av dagen är än så länge helt oplanerad, får väl se om det händer nåt kul. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Strumpan
0

Vad härligt, åka till stallet i det vackra höstvädret. Jag  å illrarna ska åka till mamma och vara borta över natten

Mvh Jenny

KarolinaNowak
0

Här blåser det kallt och är molnigt, risk för regn.. Obestämd

Varma Hälsningar

Strumpan
0

här är det kanonfint, blåser lite bara

Mvh Jenny

HannaT
0

Jag tror att jag ska med en kompis på hopptävling. Om inte så hinner jag med att rida Kalle, och då blir det en runda i skogen.

Trist väder här också. Grått och blåsigt.

MattiasNowak
0

Vi var hos Ibbe idag och kollade till honom och Karolina fick ridit lite också.
Under tiden passade jag på att köra lite cross. Tungan ute

Efter det åkte vi till Borås och handlade lite, åkte hem och sen en sväng till till Borås. Totalt meningslöst att åka dit sista gången för Borås är helt otroligt dött just nu.

Nu är vi äntligen hemma och sitter och segar en stund. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Rokkur
0

#25 Var ni kanske och sa hej till Pernilla och Tobias? =)

Alice Walker

aracing
0

Nu ska jag strax åka till stallet Skrattande   Vanligt och galopp blire :)

Sen ska jag och mina kompisar ha sleepover ^^

Ha en bra dag allihopa!

MattiasNowak
0

Idag har det städats hos föräldrarna. Är grymt seg nu. Blir nog en slapp dag i soffan idag.

#36 Nope, orkade inte det. Var inte ute så länge, skulle bara se om det blev nåt race men det blev det inte.

//Mattias - Nowakfoto.se

Strumpan
0

Hallo friends! Nu har jag kommit hem från mamma. Hennes sambo och hans kusin var på en Ålandskryssning så vi passade på att ha en tjejkväll med god mat å vin å grejjer Flört. Mina illrar fick följa med på äventyret med lite miljöförändring för ett dygn oxå. Vi tog en långpromenad på en och en halv timme med dem på fältet utanför deras hus, de traskade på som ingenting - jättemysigt! Nu är jag hemma och jättenyfiken på vad som har hänt härinne Skrattande

Mvh Jenny

HannaT
0

Jag ska promenera till stallet nu. Tänkte rida Storåsslingan med en stallkompis. Skrattande

Ska också fixa iordning lite i stallet och boxen. Ensilaget har kommit så imorgon ska vi stalla in hästarna. Äntligen!

MattiasNowak
0

Idag ska jag och Karolina åka iväg och köpa mer hö till Ibbe. Det behövs mycket nu när det börjar bli kallt ute. Tungan ute

Sen ska väl Karolina ut och rida lite och jag ska väl ta en sväng på crossen. Skrattande

Så får vi väl se vad som händer efter det.

//Mattias - Nowakfoto.se

HannaT
0

Idag har jag varit i stallet och ridit en sväng i skogen med stallkompisen. Gick kanonbra. Har också spånat boxen, fyllt på mat osv.

Nu ska jag strax iväg och jobba kväll.

HannaT
0

Idag ska jag ivägoch köpa betfor och reflexer, och lock till foderhinkarna. Sedan blir det stallet. Tänkte dressyra i paddocken idag.

Strumpan
0

Jag håller på och roar mig kungligt, tvättstugan och städning - Wohoo Flört

Mvh Jenny

MattiasNowak
0

Nu är Karolina ute och rider och jag har just gjort en temporär lagning av avgassystemet på bilen. Måste byta avgas på den för det är totalt kass.

Vädret är inget skönt, varken för bilmeck eller för rindning enligt mig. Ena sekunden regnar och blåser det och är jättekallt, nästa sekund är det soligt och varmt. Tycker inte om svenska vädret. Tungan ute

Nu blir det väl till att sitta här och sega tills Karolina kommer tillbaka, då ska jag ut till stallet till henne igen. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

HannaT
0

Jag ska vänta ut regnet och sedan ska jag iväg till stallet.

Strumpan
0

Jag hade kanonväder här när jag vaknade så jag tänkte att jag skulle ta en långpromenad med illrarna som jag tänkt göra ett tag. Plockade med mig kameran för att fota dem i alla höstfärger. När vi har gått ca 30min började det regna och hagla. Så det var bara att slänga dem under armarna och springa hem igen… Så jag har nu lekt lite med dem och sen slappat istället…

Mvh Jenny

KarolinaNowak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som Mattias redan berättat, var jag ute på en ridtur med Ibbe tidigare idag. Och jag håller med Mattias om att vädret var väldigt ostabilt, men inget jag helt ärligt kände av när jag red. Det var inte förrens vid avskrittningen som jag kom tillbaka till verkligheten igen. Tungan ute

Lite senare ikväll ska vi glo på en film, denna gången blir det "The Water Horse". Spännande, älskar filmkvällar! Och så är man dessutom ledig fram tills på måndag. Ska försöka ta lite fler bilder på Ibbe i helgen, om vädergudarna är på min sida.

(Bilden är från IMDB.)

Varma Hälsningar

MattiasNowak
0

Idag ska vi upp till Ibbe igen. Glad

Vädret verkar väldigt lovande så det blir nog lite mer ridande för Karolina och fotograferande för mig. Tungan ute

Hoppas väl att jag ska kunna ta ut crossen på en sväng också när jag ändå är där uppe. Skrattande

Sen ikväll så ska vi väl se klart filmen som vi började se igår, blev så trötta så vi orkade inte se klart den.

//Mattias - Nowakfoto.se

HannaT
0

Vädret ser fint ut här också, så jag ska också rida. Glad

Och på kvällen ska jag ut på krogen med några kompisar. Det var ett tag sedan senast, så det ska bli kul.

Inlägget är låst för nya kommentarer