Annons:
Etikettridsport
Läst 3887 ggr
Cokie
2015-07-30 19:23

Köpa fullblod

Har fått erbjudande om att köpa en fullblodsvalack. Han har bara gått som sällskap de senaste 4 åren. Innan dess gick han löp, vann tre och fick enligt ägaren en känning på senan och plockades av banan. Han har inte gjort något speciellt sedan dess. Funderar starkt på att köpa honom trots att jag inte kan provrida. Antar att han är ridbar :) då han gått löp. Senan oroar mig inte då han i dag är hältfri. Ska jag chansa?

Annons:
Liiniz
2015-07-31 23:23
#1

Lite svårt att säga när man inte känner hästen. Har du ridit galoppörer /ex-galoppörer innan? Vissa hästar tappar en hel del av att bara gå i hagen i 4 år medan andra beter sig som om de har blivit ridna hela tiden. Ta reda på vad hästen har för lynne och kontakta gärna tränaren som hade honom när han var galoppör så du får reda på hur hästen var att rida. I vilket fall som är det mycket jobb att skola om men en väldigt rolig uppgift. Ta reda på så mycket du kan om hästen innan du tar ett beslut så att du vet att det är en häst som passar dig. Senan ska inte vara några problem, speciellt om det bara var känningar :-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Cokie
2015-08-02 12:22
#2

Jag har tidigare skolat om en galoppör. Det stoet hade inte någon viloperiod utan kom direkt från banan. Jag har försökt kontakta tidigare tränare men inte fått svar. Det är inga direkta pengar inblandade så jag tror jag chansar om han för övrigt är en trevlig individ.

ellinorrasmusson
2015-08-25 12:51
#3

Har hästen ett namn finns det kanske någon som känner igen hästen :-) som kan berätta hur den var i träning.

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Nadine63
2016-10-04 09:32
#4

Om du träffat hästen, så tycker jag du ska gå på hur han känns som person. Det kommer ju vara din "vän" för lång tid framöver förhoppningsvis. Fullblod brukar ju vara lite överenergiska om dom stått länge, men absolut världens goaste om dom hålls igång och mår bra. Men det brukar inte vara så svårt att sätta igång dom.

Upp till toppen
Annons: