Annons:
Etikettvård-skötsel
Läst 1941 ggr
Emmi2
12/29/13, 1:28 PM

Hästarna bettede sig konstigt?

Hej, jag och min kompis skulle ta ut två hästar i grimma. Min kompis hade skött dem i två år och hade en god band mellan hästarna. Men när vi skulle sätta fast grimman började hästarna bocka och galoppera iväg. Min kompis sa att de aldrig hade gjort så förut. När vi sen for hem så började de rulla sig och sparka varandra. Vet någon varför de bettede så för de har ju aldrig gjort det förut. Ge också tips om vad vi ska göra.

Annons:
Strumpan
12/29/13, 6:11 PM
#1

Det kan inte ha varit så att de inte ville komma in och började leka istället? Min gamla tant gjorde så ibland. Då brukade jag gå in i hagen och så busade vi ihop en stund innan vi gick in. Vi jagade varandra =P

Mvh Jenny

Emmi2
12/29/13, 8:30 PM
#2

Ok, men det var inte meningen att vi skulle ta in dem, vi skulle bara ha dem i hagen och gå med dem. Men vi blev oroliga då de började sparka varandra? Kan de stötta sig?

Strumpan
12/30/13, 7:38 PM
#3

Fast det visste ju de ;) Jag var ju inte där så allt jag kan göra är att gissa på att de lekte med er och varandra.

De kan ju göra varandra illa om de skickar sparkar, även om det inte är med flit (en bra anledning att inte ha broddar på bakfötterna).

Mvh Jenny

Emmi2
12/31/13, 2:00 PM
#4

3# ok, tack för tipset, ska tipsa min kompis om det :)

Malin688
3/25/14, 6:11 PM
#5

Var bara bus :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Upp till toppen
Annons: