Annons:
Etikettannonser
Läst 2668 ggr
Kaytwo
11/24/13, 1:40 PM

Fullblod säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett fullblods sto på 9 år och har haft henne i ett år men då jag studerar nu så märker jag att jag tyvärr inte har den tiden hon behöver.
Hon betyder jättemycket för mig och har lärt mig jättemycket av henne, vill egentligen inte sälja henne men inte rätt för henne när jag inte har tid.

Mitt sto är av den nätta modellen och är 164 cm. Hon behöver en lugn och fast person, som vet vad man vill. Någon som kan fortsätta utbilda henne och ge henne den tiden hon behöver.
Så länge hon har mat i boxen kan hon vara inne i boxen själv, uppstallad är inga problem. Hon är ganska ranghög, kan verka rätt ''bitchig'' i hagen men markerar mest och är alltid snäll mot människor.

I ridningen så är hon grundutbildad men fortfarande väldigt grön. Så mycket tålamod och tid behövs. Men hon vill alltid väl och lär sig väldigt fort. Hon älskar att hoppa och har dessutom talang för det. Hon är väldigt social och är en mysig häst att ha att göra med. Snäll att sko, lasta, kan gå längst fram eller bak om man rider i grupp. Rider man ut själv så kan hon hoppa till lite och frusta en del men gör inget, bara du har bestämt dig vart ni ska.
Har tränat mycket från marken och hon är jätteduktig och lyssnar och följer ens kroppsspråk väldigt bra.
Hon passar så väl som blivande dressyr, hopp, fälttävlan eller avels häst.
Men det är ingen nybörjar häst, hon är aldrig elak men behöver en bestämd och mjuk ryttare och som kan utbilda henne vidare.

Försäkrad. utrustning följer med. Vaccinerad. Har pass. Bra hovkvalite.

Hon har gått med föl innan hon kom till mig och är en jättebra mamma.

Maila för mer information och bilder, video. Hon står i Göteborg.

sophia.englen@gmail.com

''It takes backbone to live the life you want''

Annons:
Upp till toppen
Annons: