Annons:
Etikettallmänt
Läst 3697 ggr
bicolor
2/11/12, 10:39 PM

Köpa Fullblod

Hej,

Jag har länge varit helt kär i Fullblod och jag undrar vad ni gör med era fullblod när dom har gått klart på banan eller inte är bra på banan?

Jag vill gärna veta detta då jag har hört en massa olika rykten men vill kunna dra mina egna slutsatser OCH så vill jag gärna köpa ett fullblod och omskola till ridhäst men jag vill vara med från början (när dom kommer från banan) så att jag verkligen kan forma dom precis som jag vill ha det.

Hur mycket tar ni för ett fullblod som kommer från banan???

Annons:
ellinorrasmusson
2/13/12, 8:52 PM
#1

Hej!

De flesta fullblod annonseras ut som ridhästar, de flesta säljs billigt. Något som är viktigt att tänka på är att vetrinärbesiktiga för även om det finns de som talar sanning så är det många som säljer dom för att dom inte håller eller för att dom är skadade.

Tycker att du gör helt rätt i att ta ett fullblod direkt från banan för fullbloden är några av de mest sammarbetsvilliga och positiva hästar jag någonsin haft o göra med.

Är du intresserad så kan du kolla på Svensk Galopps hemsida: http://www.svenskgalopp.se/sg/haestfolk/haestboersen.html

eller på Norges galoppbanans hemsida:

http://www.ovrevoll.no/Hesteborsen/

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

liljegren
2/20/12, 10:59 AM
#2

Jag var och hämtade hem min donna igår ;)
Hon gick på 20.000, då fick jag med lite täcken och ett träns =)

bicolor
2/20/12, 6:59 PM
#3

#2

Grattis till tjejen!!!!

20 000 var ju inte så farligt. är hon bara "galopp" riden ellel kanske också lite hoppad och dressyr tränad??? Vad vill du använda henne till i framtiden???

liljegren
2/23/12, 9:12 AM
#4

Tackar =) Jag är verkligen supernöjd med henne =9 Så charmig, vänlig och positiv häst!

Nej absolut inte! Fick med täcken och träns också =) (har varit med om gånger då man inte ens fått grimma…..)

De har väl börjat lite vanlig ridning, men mest galopp, så vi ska börja om från början tänkte jag =)

Meningen är att vi ska komma ut på ngn hopptävling i framtiden. Kanske någon dressyr med beroende på vad hon tycker är roligt =)

bicolor
2/24/12, 3:43 PM
#5

#4 Så kul att höra jag tror att det kommer att bli toppen då galoppörer enligt mig är några av dom mest arbetsvilliga hästarna jag vet :)

Upp till toppen
Annons: