Annons:
Etikettvård-skötsel
Läst 1127 ggr
KarolinaNowak
8/25/09, 6:55 PM

Svår eller Lättfödd?

Är din häst svår eller lättfödd? Skriv gärna en kommentar till erat svar.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
KarolinaNowak
8/25/09, 6:58 PM
#1

Ibbe skulle jag kunna tro är mitt emellan. Vissa perioder av året är han svårfödd medans andra är han väldigt lättfödd. Men i det stora hela är han nog mer lättfödd än svårfödd.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

HannaT
8/25/09, 10:57 PM
#2

Nu har jag visserligen inget engelskt fullblod, men Kalle är väldigt lättfödd. Han går upp i vikt bara av att kolla på mat. :P

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

cina65
8/26/09, 1:51 AM
#3

Jag har inte heller fullblod utan arabiskt fullblod ( men det kanske kan räknas in Glad). Men min hingst är väldigt svår att hålla hullet på, minsta förändring så rasar vikten på han med en gång. Här får man vara noga med maten och vikten på den.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Strumpan
8/26/09, 2:19 AM
#4

Min häst var väldigt svårfödd, men hon var gammal och skadad. Det tär mycket på kroppen när den ska läkas

Mvh Jenny

GTSY
8/28/09, 4:20 PM
#5

Glenn är inte svårfödd på det viset att han inte äter eller att han rasar i vikt.

Men han håller just och just vikten på fritt hö och nästan20 liter kraftfoder.

Hans foderstat är räknad på en häst som väger nästan 100 kg mera och på mera träning än vad han får…

Han kräver olika sorters proteinkällor, nu kör vi på lucern hack och soya och extra e vitamin och selen.

Jag fodrar honom lika mycket året runt, kan knappt dra ner om han står skadad… Men han äter alltid med GOD aptit!Cool

Upp till toppen
Annons: