Annons:
Etikettallmänt
Läst 1213 ggr
Strumpan
10/12/09, 8:53 PM

Älgjakten är igång!

Ni är säkert redan medvetna om att älgjakten är igång, men jag vill ändå lägga ett varnande ord. Ta det försiktigt i skogen när ni rider, sitt och sjung eller något och ös på med reflexer!

Ta hand om er och era hästar och var försiktiga.

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
10/12/09, 9:06 PM
#1

Jätte bra tråd. Reflexer är otroligt viktigt. Själv brukar jag prata lite högt med Ibbe under ridturerna. Tungan ute

Ridsport iFokus har skrivit en bra artikel ang säkerhet under älgjakten.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MattiasNowak
10/12/09, 9:33 PM
#2

Alternativet är att jag åker med med crossen jämte, jägarna lär ju knappast tro att en älg går med på att springa jämte en cross. Tungan ute

Då hörs man också och det är knappast ett ljud som kan förväxlas med en älg.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
10/12/09, 9:57 PM
#3

#1 Jag brukade alltid sjunga Stand by me för min häst när hon var upprörd eller just när man måste visa sig. Hon blev lugn av det. Till skillnad mot mina odjur här hemma som flyr fältet Skäms

#2 Kanske en älg med halsont. HihiFlört. Men det är ju jättebra att du följer med på crossen. Då vänjs Ibbe med motorer/trafik - Tummen upp

Reflexer är en billig fösäkring för olyckor som skulle kunna undvikas. Det är något som inte kan påpekas för mycket

Mvh Jenny

MattiasNowak
10/12/09, 10:07 PM
#4

#3 Ibbe är otroligt van vid trafik, han ser inte crossen som något hot utan som en kompis att tävla mot typ. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
10/12/09, 10:50 PM
#5

GladDet är verkligen jättebra, med tanke på hans låga ålder. Ni verkar ha hittat en riktig kanonhäst

Mvh Jenny

Galoppfoto
10/13/09, 5:05 PM
#6

Men iih, jag ska ut idag hade jag tänkt. Blir till att skråla schlager och ta på sig reflexer Tungan ute

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Annons:
Upp till toppen
Annons: