Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1967 ggr
KarolinaNowak
10/2/09, 1:31 PM

OT. Vad ska du göra idag? II

Den andra tråden blev lite lång, så nu var det dags att skapa en ny.

Berätta om dina planer för dagen.. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Strumpan
10/2/09, 2:06 PM
#1

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men det lutar åt att gå till godisaffären vid Ica Maxi - mums Tungan ute. Självklart blir det lek med pälarna oxå. Jag ska fortsätta skriva på min artikel senare.

Mvh Jenny

KarolinaNowak
10/2/09, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja, idag har man tränat Ibbe lite. Går bara bättre och bättre! Glad Idag red jag bland annat lite utan stigbyglar. Snart är dags att börja arbeta med galoppen.

Mattias tog lite bilder, men objektivet vill inte samarbeta. Är så otroligt trött på det nu. Gaaah, måste ha ett nytt! Blir så frustrerad.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
10/2/09, 9:12 PM
#3

#2 Vad härligt att han mår bättre nu! Han är riktigt snygg.

Mvh Jenny

KarolinaNowak
10/2/09, 9:24 PM
#4

Fler bilder finns att se på min blogg. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

KarolinaNowak
10/5/09, 1:42 PM
#5

Idag ska man ut på en ridtur med Ibbe i det fina vädret.. Bakbenen har svullnat lite nu under dom här två "storm"dagarna, så en ridtur gör bara gott för honom.

Igår fick Kiwi ett oväntat besök, det kan ni läsa om på bloggen. Flört

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MattiasNowak
10/5/09, 1:51 PM
#6

Ja, Karolina ska ju ut med Ibbe idag. Glad

Jag ska väl inte göra så otroligt mycket däremot. Jag kanske ska fila kedjorna till motorsågen och kanske pilla lite med nya motorn till bilen. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
HannaT
10/5/09, 5:46 PM
#7

Jag har varit iväg och jobbat och kom nyss hem. Ska ta det lugnt i ett par timmar nu, och senare ikväll ska jag iväg till Kalle. Ska hoppa småhinder i paddocken idag.

Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

aracing
10/8/09, 5:56 PM
#8

Jag sitter just nu med starlistan för den 18 framför mig, och känner mig inte så värst positiv..  Det är första gången Alfons startar, och vi fick ytterspår,  dessutom är det ett bra startfält. Usch. Hoppas i alla fall att det går bra, ska bara satsa på att ge honom enn bra första löp, men usch vad frustrerande. 

Ska strax plugga, och sen kolla på Singing Bee Celeb om jag hinner :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Linnea
10/8/09, 6:23 PM
#9

Jag ska inte, men jag har varit på Jägersro och tittat på tävlingarna idag. Min fd sköthästs sista föl tävlade. Det gick inte så vidare bra men desto bättre för stallkamraten.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

HannaT
10/8/09, 7:09 PM
#10

Har varit och jobbat, och ska alldeles strax till stallet. Tänkte promenera en runda med Kalle bredvid mig.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
10/9/09, 6:14 PM
#11

Jag har varit i stallet och ridit.

Nu ska jag hoppa in i duschen, och senare ikväll ska jag på inflyttningfest hos en kompis. Ska bli kul.

Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Strumpan
10/9/09, 6:20 PM
#12

Åh, vad kul! Illrarna och jag har en date med en sandhög ikväll Tungan ute! Här ska det grävas!

Mvh Jenny

MattiasNowak
10/9/09, 10:54 PM
#13

Jag och Karolina har varit ute vid Ibbe idag. Hon har ridit en lagom lång sväng och jag hann med att sticka ut en liten runda och rasta av mig själv med crossen. Tungan ute

Sen åkte vi in till borås och handlade lite grann. Till slut hamnade vi här hemma i soffan igen, underbart skönt. Glad

Kort och gott, en helt suverän dag med bra väder och allt.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Strumpan
10/9/09, 11:06 PM
#14

#13 Ni har haft en bra dag Glad.

Vi har precis kommit hem från våran date med sandhögen, tror vi fick med oss halva hem…Obestämd Men det var roligt att se dem gräva som tokar

Mvh Jenny

aracing
10/9/09, 11:24 PM
#15

Nu sitter jag och kollar på Idol,  måste ju bara säga att Erik är GRYM! :D    Och imorgon ska jag rida :D:D:D

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Malin-Trotsig
10/11/09, 7:50 PM
#16

Jag kom just hem för första gången. Har tillbringat hela dagen på Täby Galopp. Först jobb på förmiddagen och sedan titta på tävlingarna såklart. Orkade dock endast till 9e loppet, sen så åkte jag hem, kall och våt Tungan ute

aracing
10/11/09, 9:36 PM
#17

Kom nyss hem från stallet :)  Igår red jag hästen som jag ska starta på Täby nästa vecka, Alfons.  Härlig som bara den :)<3

Nu ska jag sätta mig och plugga -.-  Känns som att jag aldrig gör annat.. :/

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

HannaT
10/12/09, 6:18 PM
#18

Idag har jag bokat in för en hoppträning på Clareberg som är om två veckor. Är galet peppad och nervös. Tungan ute Det var länge sedan vi tränade sist.

Nu ska jag iväg till stallet. Tänkte hoppa lite paddock idag.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Strumpan
10/12/09, 6:48 PM
#19

Lycka till Glad

Mvh Jenny

KarolinaNowak
10/14/09, 12:59 PM
#20

Igår var jag alldeles för trött för att berätta om min dag. Så jag gör det nu, då den var väldigt händelserik. Tungan ute

Först var vi uppe hos hästen som står hos Mattias föräldrar, det är även där vi jobbar. Mattias som personlig assistent och jag som avlösare (För er som inte vet.).

Mattias skulle byta till vinterdäck på bilen medan jag skötte om Ibbe. Ibbe hittades tidigt på morgonen ute på vägen, alltså inte i hagen där han egentligen ska stå. Hela stängslet var förstört. Vi misstänker att en älg tagit sig in. Så efter ridturen fick han stå inne resten av dagen, då stängslet var tvunget att bytas och byggas om.

När vi äntligen var färdiga att åka, så gick det punka på ett av däcken på bilen. Typiskt! Vi som dessutom hade tid för en visning av en gård. Mattias fick ringa sin bror, som för övrigt jobbar på en däckfirma. Han kom ut och satte på ett tillfälligt däck. Därefter fick vi åka till däckfirman och försöka laga däcket som det gick punka på. Och det lyckades vi med!

Nu var vi lagom stressade. Tanken var att vi skulle hem i mellan åt och rasta hundarna och byta om innan visningen. Jag var klädd i stallkläder och Mattias i meckarkläder. Men så blev det inte.

Väl på plats var vi väldigt ivriga. Mäklaren var snäll och vi fick även träffat ägaren till gården. Allt stämde jätte bra, så vi får se hur det blir.. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
aracing
10/18/09, 12:37 PM
#21

Idag ska jag starta ponnygalopp på Täby Skrattande   Nervös som bara den… :O     Håll tummarna (A)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Strumpan
10/18/09, 2:25 PM
#22

Vi håller tummar å tassar Flört

Mvh Jenny

MattiasNowak
10/18/09, 4:43 PM
#23

Och hovar så klart. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

aracing
10/18/09, 10:59 PM
#24

#22 #23   haha tackar ;)    Gick helt okej faktiskt, kom iof sist,  men det var Alfons första start, och rätt tufft motstånd. Är jättenöjd med honom :)  Sen så var han kissnödig, men starten blev sur när någon stog still, så han hann aldrig "uträtta sina behov" innan starten gick. Inte kul :/

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Strumpan
10/18/09, 11:04 PM
#25

Ja, det är ju inte lätt att rejsa med en full kissblåsa… Men det är bra att du blev nöjd

Mvh Jenny

MattiasNowak
10/19/09, 12:10 PM
#26

Idag är det jobb som gäller. Efter det ska bilen städas ur ordentligt. Kommer nog inte bli så mycket annat gjort idag. Tungan ute

Någon annan som ska göra något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

KarolinaNowak
10/21/09, 12:20 PM
#27

Senare idag ska jag och Mattias på visning av en gård. Skrattande Vi hoppas på att gården ska vara "den rätta" för oss. Är redan nervös, men det ska bli kul ändå.

Håll gärna tummar och hovar för oss. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
MattiasNowak
10/21/09, 1:13 PM
#28

För mig känns det än så länge som det är rätt gård. Vill flytta in redan nu.

Får bara hoppas på att betet är bra och att det blir lätt att fixa iordning ett stall där i någon av byggnaderna. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
10/21/09, 1:35 PM
#29

Tyvärr har jag inga hovar att hålla men vi håller tummar och tassar för er här hemma Glad

Mvh Jenny

HannaT
10/22/09, 8:39 AM
#30

Jag ska iväg och jobba till kl fyra, och sedan ska jag iväg till stallet och rida. Ingen vila idag… Obestämd Lär däcka i sängen när jag kommer hem.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Galoppfoto
10/22/09, 5:55 PM
#31

Jag ska slösa bort hela dagen på att se Doctor Who Skrattande

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

aracing
10/25/09, 9:08 AM
#32

Jag ska först träffa en kompis, shoppa lite Skrattande  Och sen åker jag upp till Ullbosta -  Catharina Vångs gård, och stannar där några dagar Skrattande

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Ginnie
10/25/09, 11:44 AM
#33

Idag är det tävlingar på Jägersro, som jag självklart ska dokumentera i bild. Lägger ev upp en liten tråd med bilder sen Glad

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Galoppfoto
10/25/09, 1:44 PM
#34

#33 Ja gör det Skrattande!

Jag kom precis hem från förmiddagens stallarbete och nu väntar lite vila innan dags för eftermiddagen. Sen blir det Globen och se på dinosaurier Tungan ute

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Annons:
Strumpan
10/25/09, 2:48 PM
#35

#33 ser fram emot tråden Glad

Jag ska hem till min kusin som fyller tre år idag, träffa lite folk

Mvh Jenny

Ginnie
10/25/09, 6:14 PM
#36

Kom nyss hem. Är skakad efter att ha bevittnat en hemsk olycka på löpen idag. Men när jag läser vad som hunnits skriva på vissa nyhetssidor och forum så blir jag inget annat än förbannad. Ord som "djurplågeri" hör enligt mig verkligen inte hemma i olyckssammanhang.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

MattiasNowak
10/31/09, 8:04 PM
#37

Idag har jag jobbat, segt att jobba på en lördag. Tungan ute

Kom hem efter jobbet och blev grymt sugen på godis så det bar av till Borås för att hitta nåt gott. Slutade med att vi hamnade på Hemmakväll som hade massa gott godis. Blev ungefär 3kg godis för mig och Karolina. Förvånad

Får verkligen hoppas att det räcker länge nu, annars måste jag nog banta. Flört

Nu ikväll så är det slappa som gäller, bara sitta här på nätet och vid tvn.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

aracing
10/31/09, 8:12 PM
#38

Ikväll ska jag plocka fram alla saker jag behöver imorgon,  för jag ska starta ponnygalopp igen Skrattande    Sedan ska jag även försöka sätta mig och plugga,  eftersom jag har glömt att göra en inlämningsuppgift som ska vara inne på måndag :S

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

HannaT
11/1/09, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Jag har haft en jättrevlig helg. Lördagen började med lite shopping på My One: ett pelhambett och ett nytt vintertäcke. Sedan hoppade jag Kalle i paddocken, och på kvällen var jag på krogen utklädd till jägare.

Idag har jag inte gjort så mycket, mest varit bakis och tagit det lugnt. Gick en halvtimmes promenad med Kalle också.

Kalle i nya vintertäcket, ett Shires 400 gr. Det  var 30% rea så jag kunde inte låta bli. Tungan ute

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

KarolinaNowak
11/1/09, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

#39 Ingen dålig helg du haft! Glad Fint täcke du köpt, älskar REA! Ibbe har också fått sig ett nytt täcke - ett regntäcke från Börjes. Har tyvärr ingen egen bild på det, men lånar en från Börjes hemsida. Både Ibbe och jag är väldigt förtjusta i det! Skrattande

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

HannaT
11/1/09, 9:42 PM
#41

#40 Det är fint med lite neutralare färger! Jag är inget stort fan av grönt egentligen. Tungan ute

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Annons:
Galoppfoto
11/2/09, 12:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Dagen spenderades på Täby Galopp. Först var det arbete på morgonen, sen var det obligatorisk fotografering av löpen såklart (missade dock två första -.-). Efter det lite eftermiddagsarbete där jag fick jobba i kolsvart mörker eftersom stallet fick kortslutning Tungan ute. Sen så var det lite ponnygalopp och då fotade jag de sista löpen innan det var dags att bege sig hemåt. Ska nu sitta och redigera ISO-brusiga bilder.

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Strumpan
11/2/09, 12:41 AM
#43

Supersöt pålle! Kyss

Mvh Jenny

MattiasNowak
11/3/09, 11:23 AM
#44

Idag ska vi ner till Karolinas mamma en sväng.

Måste dessutom köpa mer värktabletter för jag har legat med feber natten till igår och framåt. Det har fortfarande inte släppt utan försvinner bara temporärt när jag drar i mig någon värktablett.

Får väl se hur dagen tar sig för det är verkligen inte skönt att vara så här sjuk. Känns som den största baksmälla jag någonsin haft och dessutom feber på det.

Som tur är så har jag Karolina som tar hand om mig och ger mig värktabletter och sånt. Jag har en väldig tur som har henne. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

HannaT
11/3/09, 4:14 PM
#45

Jag har varit och jobbat. Kom hem nyss.

Nu tänkte jag koka lite kaffe, äta och sedan gå till stallet. Vill rida dressyr i paddocken, men undrar om inte underlaget är lervälling…

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Upp till toppen
Annons: