Annons:
Etikettutbildning
Läst 1982 ggr
Strumpan
11/15/09, 2:23 AM

Steg 1-kurs på Täby Galopp

Är du nyfiken på hur det är att arbeta med galoppörer och kanske funderar på en framtid som galopptränare?

Täby Galopp ska ha en kurs 5-6 december, där du kommer att få lära dig bl. a om hästens anatomi, hovvård, fodring, galoppsportens historia, träningsmetodik, regler och förslag. Kursen är på sammanlagt 15 timmar och i det ingår även praktik. Du behöver inga tidigare kunskaper. Genom kursen och praktiken blir du behörig för steg 2, amatörtränarkursen. Det kostar 600 kronor för att få delta och då ingår lunch båda dagarna. Är du medlem i Ung Galopp får du 100 kronor rabatt.

Vid funderingar, kontakta Helena Gärtner på telefon: 0150-66 41 99. Vill du anmäla dig skickar du ett e-mail till helena.gartner@galoppsport.se

17 november är sista anmälningsdag. För att det ska kunnas hållas en kurs krävs 15 personer som lägsta antal deltagare.

Källa: Ung Galopp

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
11/15/09, 11:04 AM
#1

Låter väldigt roligt och läringsrikt. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Hermelina
11/15/09, 1:07 PM
#2

Skulle gärna gått men känns lite onödigt än iallafall eftersom jag än är så ung :P Men någon gång ska jag allt gå den kursen =)

Ginnie
11/15/09, 5:55 PM
#3

Jag gick den för två år sen bara för skojs skull, utan någon tanke på att fortsätta med Steg 2. Väldigt lärorikt och intressant! Där var faktiskt flera som knappt kunde någonting alls om fullblod och galopp. Toppen att gå bara för att få en inblick i svensk galopp. Glad

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Linnea
11/16/09, 8:17 AM
#4

En kompis till mig gick den tidigare i år, jag skulle också vilja gå den.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: