Annons:
Etikettstallet-utrustning
Läst 1313 ggr
Strumpan
2009-11-24 00:51

Julpynt i stallet?

Satt och kollade runt på hästsajterna här på fokus och på westernridning.ifokus hade de frågat om de brukar julpynta i stallet. Så då tänkte jag fråga er om ni brukar göra fint hos era fyrbenta vänner? Vad brukar ni i sånna fall pynta med och hur långt innnan julafton? Glad

Mvh Jenny

Annons:
Ginnie
2009-11-24 02:43
#1

Förutom glitter och kulor så är min favorit pepparkakshjärtan, med namn och dekoration i kristyr i olika färger som man hänger upp i sidenband. Kul eftersom det går att göra dem väldigt personliga Glad En nackdel dock att de lätt blir mjuka ute i ett fuktigt stall om natten.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Ahnna
2009-11-24 11:08
#2

Jag har aldrig pyntat stallet, förutom med en granriskrans med röda sidenband och glitter som hängde på dörren en jul. Men första året jag bodde här så "snodde" jag en liten gran utanför min tomtgräns och hade ingen plats för den inomhus förrän på julafton. Så dagarna innan julafton stod den i stallet (i spolspiltan längst bort i stallgången) klädd och klar! Det var väldigt stämningshöjande för hela stallet, faktiskt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Strumpan
2009-11-24 12:53
#3

Jag tycker det är otroligt mysigt att kliva in i ett julpyntat stall. Jag har alltid pyntat i de stall jag har haft hästen i. Förutom ett, det fanns inget säkert sätt att sätta upp det utan att hästarna skulle få tag på det (hästarna stod på lösdrift då)

Mvh Jenny

HannaT
2009-11-24 16:20
#4

Julgransklitter, kulor, knäckebröd… Kalle får allt kring boxen. Tungan ute

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Upp till toppen
Annons: