Annons:
Etikettallmänt
Läst 1961 ggr
KarolinaNowak
12/21/09, 4:16 PM

För kallt för att rida/träna?

Har det hänt att ni låtit bli att rida/träna bara för att ni tyckt det var för kallt ute? Och hur kallt har det varit då? Gör du det för din eller hästens skull?

Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
ellinorrasmusson
12/21/09, 7:03 PM
#1

Jag tycker att det är mysigt att rida när det är kallt, för då är det oftas snö också, men då ska det vara vindstilla! xD

men är det blåsigt och snöstorm brukar jag låta hästen vila, dels för att min häst inte gillar snö och inte är sammarbetsvillig och jag inte vill bråka med min häst då han verkligen inte tycker om dåligt väder.

Tur för mig kanske! ;D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

KarolinaNowak
12/21/09, 7:55 PM
#2

Jag är väldigt lättfrusen. Så ligger temperaturen under 15-20 minus, så skulle jag nog börja tveka till en ridtur. För i den kylan fryser jag oavsett kläder, jag stannar alltså inomhus helt. Tungan ute

Sen kan jag erkänna att man blivit lite bortskämd med att kunna vänta en dag eller så, nu när man har egen häst. Skäms När man var yngre så spelade det ingen roll om det var -20 eller ösregn ute, man tog varje tillfälle man fick!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

ellinorrasmusson
12/21/09, 8:12 PM
#3

15-20 minus?!?!? så kallt har det nog aldrig varit här! tycker 3 minus är kallt nog för att slippa rida! XD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

KarolinaNowak
12/21/09, 8:15 PM
#4

#3 Jag överdrev nog lite.. Oskyldig Men kanske under 10 minus.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

ellinorrasmusson
12/21/09, 8:17 PM
#5

#4, usch! jag förstår inte  hur man kan bo utanför skåne, verkar skitkallt ju! XD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Linnea
12/21/09, 9:46 PM
#6

Hellre 15 minus än 5 plus, har man upplevt skånsk vinter borde man uppskatta minusgrader- det känns varmare. Just nu har vi -16 vilket är rätt kallt men jag red häromdan i -7-8 och det var inga problem. Mycket värre när det är +3 och regnar småspik!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Mimmi8
12/21/09, 9:58 PM
#7

Varken jag eller Jagge har problem med kylan, bara så rädd för halkan och hårda underlaget.

Micky
12/22/09, 9:07 PM
#8

Det är halkan som håller oss inne eller om det är riktig snöstorm eller liknande

dijete
12/23/09, 5:57 PM
#9

Här är det också halkan som sätter stopp, dock kör vi bus och lekar i djupa snön istället när vi inte kan köra vagnen då bakom lilla shettisen.

Mimmi8
12/23/09, 10:18 PM
#10

Just nu är det inget roligt underlag hos oss, inte ens broddar hade hjälpt.

Men hästarna busar i hagen själva och gillar snön/God Jul

Upp till toppen
Annons: