Annons:
Etiketthärstamningar
Läst 4815 ggr
KarolinaNowak
12/22/09, 7:41 PM

Din hästs härstamning

Vet ni något om era hästars härstamning?
Har ni släktforskat?
Tycker ni det varit lätt att hitta information/bilder?

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
NettanLindholm
12/22/09, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Stamtavlan vet jag. Och vad hennes mamma har sprungit in.
Inte släktforskat så mkt, då hon är väldigt ny för mig.
Har fått veta av ägaren att hon har fin stam iaf, och att man borde ta föl efter henne just för stammen. :)

det jag vet, har jag hittat på galoppsport.se och även på uppfödaren hemsida. bilder på min har jag hittat rätt lätt, men inte så mkt på föräldrarna. några stycken bara.

KarolinaNowak
12/22/09, 8:42 PM
#2

Jag har släktforskat lite grann och tycker det är super kul när man hittar information och bilder! Så lite hum har jag allt om Ibbes härstamning. Men svårt tycker jag faktiskt att det är.

Här är Ibbes stamtavla.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

HannaT
12/22/09, 10:01 PM
#3

Yes. Både Kalles morfar och pappa har tävlat dressyr internationellt. Och Kalles mamma har gått lätt hoppning. Kan ju tillägga att Kalle inte är ett fullblod, utan e: Björsells Fontana 848 (som tävlades av Jan Brink Skrattande) ue: Chapman 757.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

dijete
12/23/09, 5:56 PM
#4

Nu kommer jag med shettisfakta. Jag hade två kallesnamn på Rasmus föräldrar, Kickan och Zeus. Zeus har jag spårat ut och är Zeuz v.d Wormer, och Kickan tros vara ett shettis/russ då han har russkropp med shettisben ser det ut som, haha. Men han är över gränsen för shettis kanske därför.

Dock när jag skaffar fullblod vill jag helst ha en häst efter Heart of Oak som är grymt snygg!

Ginnie
12/23/09, 6:51 PM
#5

Jag gjorde ganska nyligen lite research på "Clubben" min. Visste inte alls mycket om hans pappa Royal Abjar innan dess, så skämdes lite när det visade sig att han är flerfaldig tysk champion… Men mycket information kan jag inte påstå att det finns. Extremt dåligt med bildmaterial till och med. Clubbens stamtavla ser ut så här.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Strumpan
12/24/09, 12:48 PM
#6

Min häst var E: Tammer Fors och U: One Penny - därav Penny Fors Glad Iter Bis (Bissen) E: Regal Parade Och U: Last Love (Pennys helsyster)

Mvh Jenny

Annons:
Mimmi8
12/25/09, 8:57 PM
Mimmi8
12/25/09, 8:58 PM
#8

Skulle vara roligt att se lite bilderGlad

Hovgarden
12/26/09, 6:27 PM
#9

Jag har koll på nästan alla mina hästars stammar och inavel o så : Dock inget fullblod :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

minnea
12/29/09, 7:04 PM
#10

Jag har letat runt lite på internet efter mitt fullblods stam (e. Heart of Oak). Mest för att det är kul att se hur hennes föräldrar ser ut och jämnföra lite likheter och titta på bilder.

/Linnea

Strumpan
12/29/09, 7:12 PM
#11

#10 Här kan du kolla lite Länk

Mvh Jenny

minnea
12/29/09, 7:36 PM
#12

#11 tack så mycket!

KarolinaNowak
12/29/09, 8:25 PM
#13

#10 Heart of Oak är ju så snygg! Skrattande

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Mellliie
1/2/10, 8:38 PM
#14

Min häst har okänd stam. Rynkar på näsan Men han är korsningsponny.

Missim
7/19/10, 1:44 AM
#15

De som har fullblod kan söka på den här sighten, finns även en hel del bilder där, dock är det lite tunt med bilder på de som är allt igenom svenska, men har man importer så finns det ofta med både information och bilder på hästarna….

Neiah
7/29/10, 1:05 AM
#16

#15 Hittade Regina af Toftlundgaard's stamtavla rätt så lätt. Men hittade inte mycket bilder eller fakta om dom "/ Hon har i stortsett BARA eng. fullblod i sej när man kommer till ca 1930-talet. Får leta vidare :)

Fiona
8/8/10, 8:41 PM
#17

Vet bara stammen på min dam, är inte insatt i fullblod dock så vet inte hur pass bra den är. Hon är i alla fall efter Malvernico, undan Tadila och morfar är Irish River. Skulle gärna vilja ha bilder på föräldrarna!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Emma-Rhino]
8/12/10, 2:02 PM
#18

Nej va roligt. Har hittat Leffes stam. Här

MollyOfc
6/4/13, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Min är efter Most Welcome som sprungit in 642 tusen dollar :O Och undan Angel Love, eu: Chief Singer. Någon som vet om det är möjligt att ta reda på varför hästen inte dög som galoppör?

Upp till toppen
Annons: