Annons:
Etikettvård-skötsel
Läst 1733 ggr
KarolinaNowak
2009-12-27 22:17

Tråkigaste & roligaste stallsysslan

Vilken tycker du är den tråkigaste respektive roligaste stallsysslan och varför? Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
MattiasNowak
2009-12-28 20:46
#1

Jag gillar inte att mocka ut skiten ur boxarna. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

dijete
2009-12-28 21:44
#2

Håller med Mattias! Det roligaste är att sitta och mysa i boxen med en påse morötter med hästen och bara vila.

Strumpan
2009-12-28 21:49
#3

Det är ju mysigt att mocka, men att smörja läder däremot, no no

Mvh Jenny

Hermelina
2009-12-28 22:09
#4

Tycker det är kul att mocka, men inte i torv eller halm. Spån ska det vara + att man ska hamycket tid. Tycker dte är lite som terapi att mocka..  Tråkigaste är väll fylla hönät kanske.. Nä jag vet faktiskt inte!

KarolinaNowak
2009-12-28 22:26
#5

Jag tycker att det tråkigaste är att mocka (speciellt åt andra hästar). Det roligaste varierar beroende på humör för tillfället. Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

NettanLindholm
2009-12-28 22:29
#6

för mig varierar det från dag till dag faktiskt.
Ibland orkar jag inte ens tänka på mockningen och ibland är det riktigt roligt att mocka.
Jag kan tillägga att jag är näst intill perfektionist i stallet, så det jag gör, gör jag verklgen noggrant!
Att sopa tycker jag också är väldigt roligt faktiskt ! jag älskar att se när det blir riktigt rent och snyggt efter att man gjort nånting så ibland används två olika sopborstar till samma stall. en "grund" och en "finputsning". Tycker det är riktigt roligt att smörja också (a)

jaa, jag kanske är konstig? ;)

Annons:
Galoppfoto
2009-12-29 15:31
#7

Efter att ha mockat 7 boxar under tajt tidspress så hamnar det under den tråkigaste tillsammans med att spola rent 20 stycken foderhinkar.
Men allt är så värt det när man går in hos sin favorit, han lägger huvudet på din axel och så myser man tills axeln domnar bort.
Roligast (kan också bli tråkigast beroende på häst) är att träcka innan löp samt fodra och putsa träns.

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Hermelina
2009-12-29 16:09
#8

#7 Tycker ändå det är kul att mocka, även under tidspress ;) Gillar att man vet att hästen får det rent efter och så!

Hovgarden
2009-12-30 16:55
#9

Hmm.. Jag tycker nog att tråkigast är att fylla höpåsar… Roligast… Att ta in hästarna och se hur de njuter av sin mat och höra lugnet lägga sig innna man går in för kvällen :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Ginnie
2009-12-30 18:20
#10

Det varierar. Mocka och sopa stallgång ligger väl generellt på samma nivå. Att kratta på stallplanen när det blåser är väl ingen direkt höjdare heller Flört

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Mellliie
2010-01-02 20:36
#11

Det är inte så kul att sopa stallgången och fylla höpåsar, däremot tycker jag det är roligt att göra mat och det är 'skönt'(jag vet inte riktigt hur jag ska förklara… Tungan ute) att mocka. Glad

Liiniz
2010-01-29 00:45
#12

Det som jag tycker är tråkigast är väl att fylla höpåsar och vattenhinkarTungan ute Mocka har jag inget emot, verken under tidspress eller om man har mkt tid på sig. Det jag tycker är roligast är att rykta och framförallt träcka vid lopp och göra vid hästen inför detSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: