Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 3303 ggr
ellinorrasmusson
2010-02-27 22:50

Vad vill ni läsa om?

Tycker det är svårt att komma på något bra att skriva om, är det någon som har nåt förslag? 

Artiklar, någon ide?

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

  • Redigerat 2021-11-24 13:54 av Niklas
Annons:
Ginnie
2010-03-02 15:47
#1

Ojoj, svårt. Har dålig koll på vad som redan har skrivits. Jag följer några av de svenska tjejerna på British Racing School och deras bloggar. Finns det någon artikel om BRS?

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Fiona
2010-03-14 00:46
#2

Nu har jag inte kollat i arkivet men det är alltid roligt att läsa om olika hingstar, vad dom lämnar osv för ridhästar och sånt :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Strumpan
2010-03-14 01:25
#3

Finns det några speciella hingstar du tänker på? Jag har försökt leta efter hingstar inom andra grenar än galopp, men det har gått ganska trögt… Men om du har något namn skulle det hjälpa lite. Det finns artiklar om: Eighty Eight Keys, Keymaster, och Stravinsky

Mvh Jenny

Fiona
2010-03-14 12:42
#4

Be my chief har ju lämnat en del inom ridsporten, jag syftar inte bara på hingstar som har lämnat avkommor i ridsporten som går på topp nivå utan lite mer allmänt. Det skulle vara roligt att vetal lite vilka fullblodshingstar som lämnar till ridhäsdtar (alltså inte bara galopp) och vad dom har haft för inflytande till ridhästens utveckling. Låter lite rlörigt kanske men förstår du nu? =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Strumpan
2010-03-14 17:45
#5

Jo, jag förstår vad du menar =). Jag ska kolla upp och se vad jag kan hitta =)

Mvh Jenny

Liiniz
2010-03-15 02:18
#6

Man kan ju alltid skriva lite om stuterier (både utomlands och i Sverige). Ett tips kan ju vara att skriva om lambada, då det förmodligen kommer att lägga ner nu. Vilka framgångsrika hästar har kommit från det stuteriet? Vad det är för hingstar han använder? Bakgrund? Vilken betydelse stuteriet har haft (i lambadas fall, vad har det haft för roll inom galoppen)? Etc.

RACE hade alltid varit kul att veta mer om då man hör mest om BRS.

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
katrinne
2010-04-19 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Trevligt om någon skrev om omskolade galopphästar. Om deras liv före och efter galoppen mm.

Gojjan
2010-06-02 13:19
#8

Galopp. Det verkar som många här på sajten håller på med galopp. Vilket iförsej inte är så konstigt med tanke på att engelska fullblod passar som galopp hästar välldigt bra. Dom är ju snabba.

Sam Stone
2011-08-24 16:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det hade varit roligt att får veta om erfaringer efter galopptiden.
Vår Sam Stone (GB) gick i lopp t.o.m 2001 och är en lugn kille men som blir alldeles på G när han närmar sig fotbollsplan med många åskådare som ropar, klappar i händerna och marken som dundrar med löpande barn. Då blir han orlig…
Någon som har tips på hur att lugna ned honom?

[ellenhellstrom]
2013-01-31 13:17
#10

#1 skulle du kunna skriva ut blogglänkarna? hade varit kul att läsa

Upp till toppen
Annons: