Annons:
Etikettnyheter-media
Läst 1630 ggr
Strumpan
2010-02-15 22:27

Dick Francics är död

Dick Francis är död, 89 år blev han. För dem som inte vet vem han var så var han en deckarförfattare från England som skrev böcker om galoppsporten. Han var själv jockey men som skadade sig i en ridolycka och började istället skriva böcker om ämnet.

Dick Francis red i det klassiska Grand National på drottningens häst Devon Loch 1956 och hade en klar seger framför sig när hästen snubblade och föll strax före mål. I en intervju berättade han att han trodde att hästen blev så trött att han stupade, men andra tror att det var en grop i banan som gjorde att han stupade. Oavsett hur det var så föll Devon Loch som en vinnare.

Dick Francis skrev många böcker, vissa är översatta till svenska, hans sista kommer ut i höst.

Han har bl. a skrivit:
• Enquiry
• Field of Thirteen
• High Stakes
• Nerve
• Dead Heat
• Knockdown
• Mfl. Länk till fler av hans böcker

Källa: Sydsvenskan

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
2010-02-16 11:20
#1

Vad tråkigt. Rynkar på näsan Hans böcker vill jag läsa!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
2010-02-16 22:07
#2

Ja, det är tråkigt. Han har skrivit många böcker men tyvärr så är inte särskilt många översatta till svenska. Det kanske kommer med tiden Glad

Mvh Jenny

privateline
2010-02-17 20:41
#3

Hans böcker är verkligen bra! Det finns säkerligen 10-12 böcker översatta till svenska. Jag har köpt mina på bokborsen.seSkrattande

Strumpan
2010-02-17 21:09
#4

#3 Ahh, super Privatline! Jag har försökt att hitta några böcker som är översatta, utan resultat. Jag länkar dit Glad

Mvh Jenny

Upp till toppen
Annons: