Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 2919 ggr
Liiniz
3/11/10, 6:37 PM

Lambadaauktion på lördag!

På lördag kommer Sten Thynell att hålla en auktion där det kommer att auktioneras bort 42 hästar. Det är 1-åringar, 2-åringar, dräktiga ston och ston som ej är dräktiga, som kommer att auktioneras bort.

Platsen kommer så att vara på Stall Lambada i Lillarp, Rolsberga. Här har ni information om vilka hästarna är.

Fick info från ett inlägg av atlethichorses på galopp iFokus och tänkte att det kan vara något som vi på denna sajt också kan vara intresserade av ;)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
Liiniz
3/11/10, 6:40 PM
#1

Här har ni länk till det inlägg på galopp iFokus =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

KarolinaNowak
3/11/10, 7:03 PM
#2

Åh, jag har länge viljat åka dit.
Synd att det ska ligga så långt bort bara. Rynkar på näsan

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Liiniz
3/12/10, 1:10 AM
#3

#Aa det är synd, har sj aldrig varit på någon av hans auktioner. Skulle inte förvåna mig om det skulle vara hans sista auktion =( Men vem vet, han kanske kommer att fortsätta, vi kan ju alltid hoppas =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

privateline
3/12/10, 11:29 AM
#4

Detta är med största säkerhet sista auktionen.

Liiniz
3/12/10, 7:06 PM
#5

#4 Ja, tror verkligen inte att du har fel, han säljer nog ut nästan varenda sto han har, som brukar användas till avel. Han lär nog bara ha kvar hingstarna och de hästar som är i träning eller ska in i träningObestämd

Känner mig tvungen att kommentera ditt namn, rätt komiskt då vi pratar om Lambada i denna tråden och en häst som Sten ägde för några år sedan hette private line. Lite onödigt men kom bara att tänka på hästen när jag såg ditt namnTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

privateline
3/12/10, 9:02 PM
#6

#5 jag var sista ägaren till Private Line. Hon bröt tyvärr benet i sin, som det blev, sista start.Gråter  Vi har haft flera lambada-hästar i stallet men nu har vi bara en Terroir-åring.

Annons:
Liiniz
3/13/10, 1:18 AM
#7

#6 Men oj, tyvärr händer det såntRynkar på näsan Kommer ihåg henne från när hon var åring, var en av mina små favvisar och hon stod bredvid min stora favvishäst och de var hagkompisar. Höll alltid och borstade jättemkt på de två, var dock när jag var elva år men jag minns henne välGlad Hon var en riktig sötnosGlad Har du ett eget galoppstall??Glad

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Strumpan
3/13/10, 9:43 PM
#8

Var någon på auktionen? Skulle vara kul med bilder och berättelser Glad

Mvh Jenny

Liiniz
3/14/10, 12:26 AM
#9

Jag var tyvärr inte där, hade inget sätt att ta mig dit påRynkar på näsan

Men har någon annan varit där så berätta gärna och lägg upp lite bilderSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

privateline
3/14/10, 1:28 AM
#10

Jag var inte själv på auktionen men kompisen var där och köpte en stoåring till mig. Det ska tydligen varit en sorglig tillställning där slaktaren stod och bjöd (och fick) flera hästar. Högdräktiga ston som nu körs till slaktGråter

Strumpan
3/14/10, 1:36 AM
#11

Men det är ju fruktansvärt Gråter… Grattis till din häst

Mvh Jenny

supernova
3/14/10, 11:22 AM
#12

Kan med stor glädje meddela att alla ston som låg ute på annons på hastnet (av slaktaren) igår har blivit sålda! Så alla dessa mammor med blivande bebisar kommer att få leva vidare!

Liiniz
3/14/10, 3:17 PM
#13

Men va bra att mammorna ska få leva vidare men om han köpte andra så hoppas jag att de också ska få leva vidareGlad

#10 Grattis till din nya hästSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
Strumpan
3/14/10, 5:43 PM
#14

#12 Härligt!! Skrattande

Mvh Jenny

Barbro55
3/20/10, 8:21 PM
#15

Jag tror inte att dräktiga ston körs till slakterier

Liiniz
3/20/10, 8:47 PM
#16

#15 Det tror inte jag heller men sen vet man ju aldrig om slaktaren hade väntat tills stona hade fölat och sen när fölen växt till sig, kört dem till slakt. Som tur är blev det ju inte så i detta fallet =D

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

supernova
3/21/10, 4:55 PM
#17

Han hade tillstånd för att kunna köra även dom dräktiga till slakt.

Upp till toppen
Annons: