Annons:
Etikettridsport
Läst 3392 ggr
Fiona
5/2/10, 2:31 AM

Äntligen blivit med fullblod!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fått ihop tillräckligt med pengar och hittat en riktig pärla. Hoppade på tåget till Stockholm förra lördagen och provred henne och vi hämtade henne i torsdags. Jätte mysig tjej som är lugn och stabil att hantera och pigg men snäll att rida :)

Namn: Sushi (haha rå fisk)

Härstamning: e. Malvernico u. Tadila ue. Irish River

Född: 99-02-15

Färg: Svettfux med stjärn

Mkh: 166 cm

Utbildning: LB/LB, tävlad 110 klasser med bra resultat

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
Fiona
5/2/10, 2:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
5/2/10, 2:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
5/2/10, 2:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
5/2/10, 2:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

busbild

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Liiniz
5/2/10, 3:08 AM
#5

Oj va kulSkrattande Vilken sötnos, jag älskar svettfuxarFlört Du får fortsätta att uppdatera om din resa med henneSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Fiona
5/2/10, 3:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

busbild

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
Fiona
5/2/10, 3:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

och en sista busbild! Inte så bra bilder men bättre kommer :)

Ni kan följa oss HÄR och läsa mer!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
5/2/10, 3:17 AM
#8

#5 Ja Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Liiniz
5/2/10, 3:29 AM
#9

#8 Lite bus är aldrig fel Flört Tycker att det är bra bilder!

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ThunderClap
5/2/10, 3:55 AM
#10

oh vad roligt, och vilken vig fröken!

Malvernico verkar ge snygga hästar :)

Strumpan
5/2/10, 4:14 AM
#11

Jättefin tjej du har fått hem! Du får hålla oss uppdaterade Flört

Mvh Jenny

Fiona
5/2/10, 12:21 PM
#12

Tackar! Jag fattar inte riktigt hur hon lyckas vrida sig som hon gör på bild 7, ganska vig ja ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

KarolinaNowak
5/2/10, 11:41 PM
#13

Vad roligt! Glad Hon är jätte fin. Lycka till och som de andra redan nämnt, så håll oss gärna uppdaterade.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
dijete
5/5/10, 8:21 PM
#14

Vad roligt du som längtat så mycket! Skrattande Riktigt fin är hon tycker jag också. Lycka till, vill höra en massa mer om er utveckling tillsammans i framtiden! :)

Fiona
5/5/10, 11:53 PM
#15

#14 Ja Skrattande Uppdatering kommer men just nu är vi bara på lära känna stadiet :) Ni kan följa oss HÄR som sagt

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
5/6/10, 11:43 AM
#16

Hon som ägde henne före den förra ägaren hittade av en slump till min blogg! Jätteroligt att kunna ha kontakt med gamla ägare Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

toughcookie
5/9/10, 12:27 PM
#17

Grattis till en fin häst!

Jag red Malvernico en hel massa när han kom till sverige och han var supertrevlig med bra gångarter, däremot var han totalt talanglös i hoppningen så det är kul att så många avkommor visat sig hoppa helt ok!

Fiona
5/12/10, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Tackar! Åh vad roligt att du har haft mycket med han att göra, har inte hittat så mycket om hans avkommor så har du något att berätta? =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
5/12/10, 12:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

:)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

toughcookie
5/15/10, 12:51 PM
#20

Oj, jag har en känsla av att jag är en av dem som har ridit allra flest avkommor till honom och jag tycker hemskt mycket om dem (betäckte även mitt eget sto med honom).

Generellt har det varit trevliga hästar och trots att Malve är så liten så har avkommorna överlag varit STORA även med små ston.

Tyvärr har de ju inte sprungit så fort (din var en av de bättre!) så han blev ju snabbt omodern inom galoppaveln. Tror tyvärr inte heller att avkommorna har hamnat hos "rätt" ridhästryttare för att nå några större framgångar inom ridsporten.

Tittar man på hur många avkommor han har haft så är det ju tyvärr många som har dött, flera av mammorna till dem VET jag själva varit "trasiga" och lämnar sköra avkommor med andra hingstar så jag vet inte hur mycket man kan lasta Malvernico för dålig hållbarhet men jag skulle kolla upp mödernet om jag själv skulle köpa en Malvernico avkomma.

Jag skulle kunna tänka mig att ha ett Malvernico sto att avla fälttävlanshästar på!

Annons:
Fiona
5/15/10, 9:09 PM
#21

#20 Tack för infon!

Blev det någon fölis för dig efter honom? Bilder? Skulle gärna vilja se bild på honom också om du har :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

toughcookie
5/16/10, 11:02 AM
#22

Jodå, det blev en jättefin fölis som såldes till en galopptränare och sprang in en hel del pengar. Han utbildades i dressyr av en beridare på Strömsholm samtidigt som han löpte och den ryttaren var jätteförtjust i honom.

Tyvärr skadade han sig så han finns inte längre och jag har inga digitala bilder (shit vad länge sedan det måste ha varit!).

Fiona
5/16/10, 2:42 PM
#23

#22 Okej! Tråkigt att han gick bort för tidigt :(

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
6/4/10, 10:52 PM
#24

Ett litet klipp från vår första dressyrträning. Jag behöver räta upp mig och damen behöver bygga mer muskler så hon orkar bära sig ordentligt. Hur tycker ni att det ser ut? :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JoyF
6/7/10, 11:25 PM
#25

Hur mycket kostade hon? :)

Fiona
6/7/10, 11:32 PM
#26

#25 12 000, inte så farligt för en häst som är utb. LB/LB med super psyke och hyfsad stam :) Än så länge mitt livs kap!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JoyF
6/10/10, 11:44 AM
#27

Hittade du henne på hästnet? om det var hon så tänkte jag åka och titta på hennne :)

Annons:
Fiona
6/10/10, 5:17 PM
#28

Jag hittade inte henne utan hon hittade mig, lade ut annons om att jag ville köpa så kontaktade dom mig. Hon låg inte ute på annons då!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: