Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1641 ggr
Liiniz
5/6/10, 1:01 AM

OT. Återförening

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag först kom in i galoppen så fann jag min stora favorithäst. Hon heter Wind Ibson och vi hade en kontakt som jag inte lyckats finna hos någon annan häst. När hon blev såld så krossade det såklart mitt hjärta, jag har försökt att hitta henne flera gånger under dessa år. Det var inte så lyckat men nu har en medlem som heter lisette hittat henne åt mig. Efter ett mail till ägaren så blev det spikat och klart att jag ska få komma och hälsa på henneSkrattande Jag ska hälsa på henne redan på fredag och ville dela med mig av detta med er. Jag har tänkt ta massa foton om ägaren tillåter det och sedan lägga upp dem i denna tråden och berätta om den stora återföreningenSkrattande Ska bli så kul att få se min kära tös igen!

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
Strumpan
5/6/10, 1:20 AM
#1

Vad härligt! Hoppas att du kan visa mycket bilder =)

Mvh Jenny

Liiniz
5/6/10, 3:29 AM
#2

#1 Ja verkligen =) Får jag lov att ta bilder från ägaren så kommer jag att visa bilder så att ni får ta del av det =D

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Liiniz
5/6/10, 3:32 AM
#3

Jag länkar till den lilla novell som jag skrev om Wind Ibson på ridsport iFokus =) Så kan ni läsa den om ni vill =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
5/7/10, 12:18 AM
#4

åh, fy vad kul för dig! :D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
5/7/10, 2:14 AM
#5

#4 Ja verkligen =D Imorgon är den stora dagen, YEAH som jag längtar =D hihi

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
5/11/10, 12:56 AM
#6

Hur gick det lina?! :D är skitnyfiken! :D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Annons:
Liiniz
5/11/10, 1:06 AM
#7

#6 Oj förlåt, kunde inte lägga in bilderna men kommer att lyckas göra det imorgon så jag hade tänkt att berätta då om detFlört Så du får vänta lite tillTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
5/11/10, 1:07 AM
#8

åååhåååå, har ju suttit hela helgen och väntat :( xD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
5/11/10, 1:10 AM
#9

#8 Jag skulle skriva om det redan när jag kom hem i fredags men så kunde jag inte få in bilderna på datanRynkar på näsan Hade ingen sladd till kameran och det var min kompis kamera men hon skulle lägga in bilderna på ett usb-minne och ge mig det imorrn så jag kommer skriva om det så fort jag kommer hem från skolan imorgon (ca halv 4)Flört

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
5/11/10, 9:47 AM
#10

Låter bra! ;)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
5/11/10, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu kommer uppdateringen på min lilla historia om Wind IbsonGlad

I fredags åkte jag från Malmö till Hammenhög men tåg och buss för att sedan bli hämtad av Ibbans ägare för att sedan anlända på hennes gård i Hannas. Med tanke på att det tog lite mer än 2 timmar för att komma dit så hann man bli lite nervösTungan ute Men jag var fortfarande super glad över att få se henne igenGlad När ägaren kom och hämtade mig så verkade hon nästan lika glad som jag över att jag skulle komma dit, hon ville genast veta lite om hur jag träffat Ibban innan. Så jag berättade lite om hur hon varit under den tiden som hon stod i träning, vilket var att hon var en liten nervös tös. Ägaren Lotta berättade då att hon fortfarande var lite nervös av sig (jag tror garanterat att det är en effekt av den tid som hon stod i träning och det gjorde Lotta också). Jag fick veta en del om vad Lotta hade gjort med Ibban vilket var att hon hade blivit riden i dressyr, hoppning och lite fälttävlan (dock aldrig tävlat), detta hade hon varit duktig påSkrattande

När vi körde in på uppfarten till gården så började vi med att gå in i huset och ta en kopp kaffe, då så fick jag även träffa Lottas man. Båda var väldigt trevliga och såklart nyfikna på Ibbans bakgrund innan de köpte henne. Jag berättade mer än gärna om det och de blev ganska chockade över vad jag berättade om hur hon varit med mig.Tungan ute Framförallt om den gång då jag halkade på isen och satte mig på rumpan och Ibban mest bara tittade på mig som om jag vore dum xDJag hade även med mig några foton från den tid hon stod i träning så de kunde se ur hon såg ut på den tidenGlad

Då var det dags att gå ut och hälsa på IbbanGlad Jag såg direkt i vilken hage hon stod i, Lotta var lite förvånad över att jag kunde känna igen henne direkt (men jag hade kunnat känna igen henne på långa vägarFlört). När vi gick in i hagen kom hon direkt fram och började lukta på mig xD Hon verkade känna igen mig mer än vad jag trodde (inte särskilt mkt) och ville stå vid en hela tiden och bli klappad, det var knappt att jag lyckades ta foto på henne för hon skulle gå efter en om man flyttade sig xD Jag var så glad över att träffa henne igen, det är knappt att jag har smält tanken än på att det faktiskt har häntTungan ute Efter en liten kelstund med Ibban gick jag och Lotta till en annan hage, där var det två hästar och dessa var då Ibbans avkommor. Två sötnosar, en vallack som är två år och ett sto som är ett år. De var otroligt sällskapliga och välhanterade, ville vara framme och kela HELA tiden, knappt att jag lyckades ta foto på dem med xD

Det roligaste med denna dagen var att jag fick se hur otroligt väl de hade tagit hand om Ibban och hur bra hon mådde. Man såg en väldigt stor förändring hos henneSkrattande Lotta sa att jag fick komma och hälsa på när jag ville, det var bara att höra av sig, hon ska även meddela mig om hon blir såld eller utlånadGlad Det var en lyckad dag trots ett hemskt väderFlört

Ni får ursäkta att jag inte är den bästa fotografenFlört

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Liiniz
5/11/10, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En bild till =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Liiniz
5/11/10, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En till =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
Liiniz
5/11/10, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En på avkommorna =) Stoet är fuxen med bläs och vallacken är den bruna =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Fiona
5/12/10, 1:37 AM
#15

Åh vad roligt för dig Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Liiniz
5/12/10, 1:41 AM
#16

#15 Ja verkligenSkrattande Det var verkligen en dröm som gick i uppfyllelseSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
5/12/10, 11:13 PM
#17

fyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad kul! :D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
5/13/10, 1:51 AM
#18

#17 Aa verkligenSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: