Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 1254 ggr
Elshira
2013-12-14 13:18

Ny sektion - Shagaya Welsh

Från och med nästa år kommer Welshponnyerna få en ny sektion innom sin ras. Sedan tidigare finns Welah Mountain, Welsh, Welsh av Cobtyp, Welsh Cob samt Welsh Partbred (small och large). Den nya sektionen kommer att bli Shagya Welsh. Skillnaden mellan mot partbred är att denna sektion endast får innehålla någon av welsh sektionerna (är i skrivande stund osäker just partbreden?) samt Engelskt Fullblod! Minimum för att få gå in i denna sektion är 12.5% welsh. Varför har man lagt till denna sektion? Jo för att i UK ser man otroligt många riktigt bra tävlingshästar med just denna kombination, så man har valt att försöka avla vidare på detta i jakten efter den perfekta sporthästen! I sverige har engelskt fullblod det bästa ryktet som ren ridhäst, men jag hoppas att vi kommer hjälpa er lite på traven men att bevisa motsatsen!

Hakuna matata!

Annons:
Elshira
2013-12-15 16:20
#1

My bad!!! ANGLO WELSH ska det givetvis vara!!! Finns inte oficiellt någonstans ännu så var därför jag lyckades komma ihåg fel helt enkelt. Shagya stavas det dessotom… Får ursäkta då jag var nyvaken efter att ha jobbat natt ;)

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: