Annons:
Etikettallmänt
Läst 3762 ggr
KarolinaNowak
2009-08-11 22:07

Varför just ett engelskt fullblod?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför köpte du dig ett engelskt fullblod? Vad var det som tilltalade dig med just den här rasen?

Anledningen till att jag köpte mitt engelska fullblod var..
Egentligen har jag alltid varit fascinerad av just den här rasen, den faller mig helt enkelt i smaken.

Det har sen barnsben varit en dröm för mig att äga ett engelskt fullblod. Dock hade jag hört att det inte var en enkel häst att ha och göra med. Men vackra var de och jag höll fast vid min dröm väldigt länge.

Idag, många år senare har jag världens underbaraste häst - och ja, det råkar faktiskt vara ett engelskt fullblod ;) En snällare häst får man leta efter..

Känner du fortfaranda samma för rasen som du kände då?
Det vet jag att jag gör.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Micky
2009-08-18 19:02
#1

Jag var så smått på jakt efter en stor häst ingen stress eller så utan om jag hittade något som föll mig i smaken så tittade vi lite närmare på den hästen. Jag var mycket inne på ett engelskt fullblod eller kanke en korsning med engelskt fullblod eftersom jag alltid gillat dom. Jag tittade först på en häst dock utan engelskt fullblod i men som ändå verkade trevlig men det blev inget med den och sen hittade jag en annan häst som verkade intressant (ett engelskt fullblod) och mailade dock hade den gått på banan något jag helst inte ville men vi tittade på den i allafall och helst ville jag ta med honom hem direkt trots att han var spinkig, mindre än vad jag egentligen ville och i princip kom direkt från banan.:)

Ångrar inte det ett dugg:)

Strumpan
2009-08-18 23:06
#2

Jag "ramlade" in på fullblod mer eller mindre när jag sökte medryttarhäst i ett stall som sen visade sig vara ett galoppstall. Jag red hos den tränaren i några år och hjälpte till att rida in unghästar och träna hans galoppörer. Sen köpte jag ett gammalt sto av honom. Den snällaste och trevligaste häst jag någonsin träffat.

Mvh Jenny

MattiasNowak
2009-08-18 23:09
#3

#1 Att hitta ett engelskt fullblod som har överflödigt med fett är svårt, dom flesta är väl ganska spinkiga. Tungan ute

Vad kul att du fick tag på en häst som du trivs med i alla fall.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

KarolinaNowak
2009-08-18 23:10
#4

#2 Oj vad spännanade! Det måste ha varit mycket lärorikt.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
2009-08-18 23:17
#5

#4 Det var jättespännande. Han födde upp tävlingshästar. Otroligt kul att få följa med från födsel till tävling.

Jag har alltid haft en dröm att ha ett stuteri själv och föda upp fullblod och tävla med dem. Man får väl se om drömmen slår in någongång =)

Mvh Jenny

KarolinaNowak
2009-08-18 23:22
#6

#5 Ja, den drömmen är du inte helt ensam om att ha Flört

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Strumpan
2009-08-18 23:25
#7

#6 kan tänka mig det ;)

Mvh Jenny

Micky
2009-08-19 12:57
#8

#3 Antagligen:) Men han var verkligen mager och jag har ju inte haft någon större kontakt med engelska fullblod innan honom.

Upp till toppen
Annons: