Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 1207 ggr
KarolinaNowak
8/12/09, 11:39 AM

Drömhingsten

Om du fick välja en hingst, död eller levande att betäcka ditt sto med helt gratis - vilken skulle du då välja?

Motivera gärna varför..

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
MattiasNowak
8/15/09, 10:59 AM
#1

Jag skulle välja Darley Arabian då han är den av de tre stamhingstarna som intresserar mig mest. Han är den som man kunnat spåra flest avkommor till och därför anser jag att han är det största ursprunget till de engelska fullbloden som finns idag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

KarolinaNowak
8/15/09, 11:25 AM
#2

#1 Det hade varit väldigt spännande att få ett föl efter Darley Arabian! Glad

Jag ska fundera lite på vilken hingst jag hade valt. Finns och har funnits så otroligt många jag kan tänka mig, så det är väldigt svårt att välja någon så här på rak arm. Sen beror det ju helt och hållet på vad jag söker för egenskaper hos fölet.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
8/18/09, 11:29 PM
#3

Det finns en hingst (som fortfarande lever men gått i pension) som heter Regal Parade. Han får fram otroligt trevliga hästar. Jag känner två av hans avkommor. Fantastiska båda två!

Jag tycker även att det skulle vara häftigt att ha en avkomma från Man of War. Han ska tydligen ha varit en av världens bästa hästar

Mvh Jenny

KarolinaNowak
8/18/09, 11:34 PM
#4

#3 Ja, Man O' War är mäktig. Det kommer upp en artikel om honom i framtiden :)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
8/18/09, 11:36 PM
#5

#4 åh goodi goodi. Ser fram emot och läsa den sen! =)

Mvh Jenny

Malin-Trotsig
8/23/09, 3:08 PM
#6

Dubai Millenium hade varit intressant att få ett föl efter. En helt otrolig hingst.

Annons:
KarolinaNowak
11/2/09, 9:47 PM
#7

En favorit just nu är ju Sea The Stars, lite dyrt för plånboken bara. Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
11/2/09, 9:50 PM
#8

#7 Han är bra läcker Tungan ute

Mvh Jenny

Ginnie
11/2/09, 10:19 PM
#9

Får nog säga Secretariat. För mig är det hästarnas häst på tävlingsovalen Glad Har haft förmånen att få träningsrida en fin amerikanare med honom som morfar.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

privateline
11/3/09, 7:44 PM
#10

Tiger Hill! Blev fullständigt bedårad  när vi såg honom på Dalham stud i Newmarket

Upp till toppen
Annons: