Annons:
Etikettvård-skötsel
Läst 1470 ggr
KarolinaNowak
9/7/09, 4:10 PM

Otäckad i vinter?

Kan ett fullblod gå otäckad under vintern? Har fått höra lite blandade åsikter om det, så jag är lite osäker.. Vill nämligen försöka låta Ibbe gå så mycket otäckad som möjligt nu till vintern.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Strumpan
9/7/09, 4:43 PM
#1

Jag har hört att man brukar säga att om man har satt på ett täcke en gång så är det täcke som gäller, men jag vet ärligt talat inte om det stämmer…

Mvh Jenny

HannaT
9/7/09, 5:28 PM
#2

Det är nog väldigt individuellt… Kanske är det är bättre att ha Ibbe täckad om han är svårfödd? Det går åt mycket energi för att hålla sig varm.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

KarolinaNowak
9/7/09, 7:22 PM
#3

Han är inte svårfödd. Han går på lösdrift, och kommer att ha fri tillgång på hösilage.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/7/09, 7:57 PM
#4

Om han har tillgång till vindskydd så tror jag att han klarar sig. Du kanske kan täcka honom under riktigt kalla nätter.

Mvh Jenny

KarolinaNowak
9/7/09, 8:08 PM
#5

#4 Jo, men det är precis vad jag tänkt att göra.. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/7/09, 8:16 PM
#6

#5 Hur går det förresten med hans fot? Har han blivit bättre?

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
9/7/09, 8:19 PM
#7

Ser fortfarande ganska hemskt ut, det är en väldigt ful ytlig skada. Kommer nog läka ganska fult också, men det gör mig inget. Det läker sakta men säkert, och huvudsaken är att det blir bättre och inte sämre. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/7/09, 8:33 PM
#8

Stackarn….Rynkar på näsan

Mvh Jenny

KarolinaNowak
9/7/09, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kan försöka ta en bild på onsdag, om du inte är känslig för ytliga "kött" skador.. Flört

Här är en bild på Ibbes tidigare skada, som nu är helt utläkt. Varnar dock för känsliga tittare även här.. Dock var denna skadan inte lika illa.. Så typiskt att han fick en ny precis efter denna.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/7/09, 9:27 PM
#10

Men usch…. Men det där är väl inte från hovslagaren?

Mvh Jenny

Strumpan
9/7/09, 9:31 PM
#11

Förresten, vad var det där vita i såret?

Mvh Jenny

KarolinaNowak
9/7/09, 10:12 PM
#12

Nej, hovlagarskadan är skadan precis innan den på bilden.. Obestämd Märks det att vi haft lite otur? Tungan ute Minns inte riktigt vad det vita var, det kan ha varit lite var som klumpat sig..

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/7/09, 10:35 PM
#13

Ja, verkligen. Usch, det var inget roligt sår det där….

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
9/7/09, 10:47 PM
#14

Det han har nu tror jag ser värre ut, och ligger på ett väldigt olämpligt ställe dessutom.. Men han visar inga tecken på ömhet, smärta eller hälta.. Och han låter mig rengöra och ta runt omkring, så det är nog inte så farligt som det ser ut.. Glad

Jag hoppas oturen vänder snart..

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/7/09, 11:05 PM
#15

Jag håller tummarna för er Flört

När min häst skadade sig varade det jättemycket. Då fick jag rådet att använda en slags vätska som jag köpte på apoteket. Den skummade när det rann ut och det tog med sig all smuts ut. Pröva det, jag rekomenderar det verkligen. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter (Skrikandes), men fråga på apoteket

Mvh Jenny

KarolinaNowak
9/7/09, 11:37 PM
#16

Tack, ska kika på det. Skrattande Synd att du bor så långt bort, du hade gärna fått komma och pyssla om och rida honom när han var bra igen. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/8/09, 12:24 AM
#17

Men åhh Skäms. Im blushing. Det hade jag gärna gjort. Ni har inga planer på att flytta till Stockholm? CoolFlört

Mvh Jenny

KarolinaNowak
9/8/09, 12:33 AM
#18

Haha.. Lite långt att pendla till jobbet då bara Skrattande

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
9/8/09, 12:37 AM
#19

Ni kan söka jobb här Tungan ute

Mvh Jenny

Ahnna
9/8/09, 12:12 PM
#20

Har han fri tillgång på grovfoder och tak över huvudet så klarar han sig utan täcke. Till och med mitt svårfödda benrangel klarade det en vinter utan att falla ur. Men då reds hon förvisso inte och var inte klippt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: