Annons:
Etikettnyheter-media
Läst 4070 ggr
Strumpan
2009-09-24 23:49

Olycka på Täby igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Strax efter målgången på Täby Galopp bryter hästen Knoxville benet och fick avlivas direkt på plats. Detta är andra olyckan på två veckor på Täby Galopp.

- Länk till Aftonbladet

Mvh Jenny

Annons:
Ginnie
2009-09-25 00:05
#1

Lika tragiskt varje gång. Har tittat på det flera gånger på atg, och det sker precis vid mållinjen. Vilka känslor för kretsen kring Knoxville. Den segerglädjen varade inte länge…

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Strumpan
2009-09-25 00:14
#2

Det är verkligen fruktansvärt när det händer. Det är så många olyckor i hästsporten

Mvh Jenny

Malin-Trotsig
2009-09-25 00:17
#3

Jättehemskt. Jag var där och det var inte kul men olyckor händer som sagt och att det var så tätt inpå Curtain Bluffs död gör det ju inte lättare.

Strumpan
2009-09-25 00:23
#4

Usch, du såg olyckan?

För flera år sen trackade jag en häst inför ett lopp (kommer inte ihåg vad den hette dock). Den var så mysig, gick å buffade på mig och på den korta tiden blev jag lite småkär i den. Några minuter senare, under loppet går den omkull och krossar knät och blev avlivad direkt. Jag blev verkligen så ledsen…

Mvh Jenny

Ginnie
2009-09-25 01:38
#5

Värst av allt är att ATG publicerade en bild på Curtain Bluff när han stupat och i princip låg halvdöd och Aftonbladet har lagt ut en bild från idag, precis i ögonblicket när hästen bryter kotan… Det är inte bara otroligt smaklöst, utan sporten får ta så mycket skit.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Strumpan
2009-09-25 01:44
#6

Men så gör det ju alltid. Det har gjort samma sak med travhästar…

Mvh Jenny

Annons:
Ginnie
2009-09-25 01:54
#7

Tycker bara det är jäkligt trist. I vanliga fall skrivs det knappt ett ord om galoppsport. Har man tur så är där en liten notis när det är storlöp. Men om en häst bryter ned och dör under ett lopp, då blir det rabalder. Det hade ju varit kul att få läsa något positivt om galoppen någon gång.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Strumpan
2009-09-25 02:15
#8

Det där är något som jag oxå tänkter på - små notiser vid stora tävlingar (om man har tur…) och stora notiser vid dödsfall. Urdåligt tycker jag…

Mvh Jenny

Linnea
2009-09-25 10:14
#9

Jag såg det på tv men visste inte att han bröt benet men de sa ju att han avlivades.. Håller med om kvällspressen, de kan verkligen smutsa ner sporten.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

MattiasNowak
2009-09-25 14:16
#10

Dom kan helt klart smutsa ner sporten ja. Dessutom lägger dom ut en bild där dom säger att man ser hästen bryta benet.

Jag personligen är ingen expert på detta men enligt mig så är det inte särskilt tydligt att hästen bryter sig där. Ser mer ut som att den trampar djupt i sanden.

Man vet ju att den bröt benet men det framgår inte så bra av bilden som Aftonbladet försöker få det till. Inte enligt mig i alla fall.

Men som sagt, tidningarna försöker alltid hitta nåt sätt att smutskasta sporten på. Obestämd

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Linnea
2009-09-25 14:21
#11

Nej håller med om att det inte syns att han bryter benet där, bilden är nog tagen i "fel" ögonblick.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

MattiasNowak
2009-09-25 14:32
#12

#11 Helt klart. Och ändå står det på aftonbladet att det är "där" hästen bryter benet. Tungan ute

Därför jag inte läser tidningar, det står bara massa skräp hela tiden och om det nu skulle stå nåt bra så skulle man inte se det för det är ett så litet inlägg gömt djupt inne i tidningen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Mellliie
2009-09-25 22:26
#13

Hemskt! :(

Annons:
Ginnie
2009-09-26 16:23
#14

Om jag inte minns fel så var det höger framkota, och i så fall stämmer ju definitivt inte bilden.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Upp till toppen
Annons: