Annons:
Etikettnyheter-media
Läst 931 ggr
Strumpan
2009-10-20 19:25

Dödsolyckorna som skakar galoppvärlden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndagen den 18 oktober var en riktig olycksdag, två jockeys dog. Dödsolyckorna skakar galoppen.

På galoppbanan Le Pin au Haras, i Frankrike ägde den första dödolyckan rum. Första hinderlöpet den dagen kastades den 24 åriga Guillaume Javoy av sin häst. Hans skador var så allvarliga att hans liv var bortom räddning. Javoy hade haft sexton segrar i år. Hans förkrossade och chockade arbetsgivare Francois Cottin berättade att Javoy var en snäll och trevlig ung man som var i början av sin lovande karriär.

Samma dag var det även en olycka på Blue Ribbon Downs i Ohio, 58 åriga Mark Pace kastades av sin häst i ett hinderlöp.

- Text från Aftonbladet.

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
2009-10-20 20:48
#1

Så hemskt! Rynkar på näsan

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
2009-10-20 20:57
#2

Trots att det är en underbar sport vi håller på med gäller det att man förstår hur farlig den är. Jockeys tar en risk varje gång de hoppar upp inför träning/tävling

Mvh Jenny

KarolinaNowak
2009-10-21 12:20
#3

#2 Helt sant!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MattiasNowak
2009-10-21 13:14
#4

Ja, jag som har kört cross och andra farliga grejer hela livet skulle aldrig få för mig att tävla i galopp. Har sett klipp och jag som vågar typ allt skulle nog inte våga det. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

ecliptic
2009-10-21 19:21
#5

Kan fortfarande inte forsta att de har hant. Jag kande inte honom val men han jobbade med min pojkvan sen 2ar o flera andra av mina vanner. Hade lanat min pojkvans "turstovlar" infor loppet, da hans utrustning kommit bort iom sjukhusbesok effter ett fall tidigare i veckan/veckan fore…
maximal otur… sa orattvist..
Tu va nous manqué

Strumpan
2009-10-21 19:26
#6

#5 Det är ju värre när man känner personen i fråga.

 Jag beklagar… Gråter

Mvh Jenny

Annons:
Galoppfoto
2009-10-22 17:53
#7

Nej usch vad hemskt Rynkar på näsan. Speciellt när man är så ung som fransmannen var. Vi har haft tur i Sverige som inte haft så pass allvarliga olyckor på åratal.

/Malin, medarbetare på Engelskt Fullblod
www.ingaballar.blogg.se
"There are fools, damn fools and those who ride in steeplechase"

Upp till toppen
Annons: