Annons:
Etikettstallet-utrustning
Läst 1600 ggr
KarolinaNowak
2009-12-26 10:50

Var bor din häst?

Har du eget stall, eller hyr du plats hos någon annan? Hur många hästar finns det där? Vad tycker du om stallet? Är det stort eller litet?

Visa gärna en bild om du har någon. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
KarolinaNowak
2009-12-26 11:00
#1

Ibbe bor just nu hos Mattias föräldrar (3 mil bort), sammanlagt finns det 8 hästar (inkl Ibbe) och en ko. Stallet har 5 boxar, men alla hästarna går på lösdrift. Det är alltså inget stort stall, men ganska mysigt. Det har dock sina brister.

Hagarna är dessvärre helt kassa. Men jag älskar läget - finns jätte härliga "ridvägar".

Men jag vill ha egen gård! Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

HannaT
2009-12-26 15:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kalle står i ett litet stall med 4 hästar. Vinterhage precis utanför stallet, och sommarhagar hyr vi en bit bort. Stallägaren sköter in- och utsläpp och alla fodringar. Det är inget "flashigt" stall, men ändå välskött, ljust och trevligt. Stor uppvärmd sadelkammare, och mycket trevliga stallkompisar.

Kalles box.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

NettanLindholm
2009-12-26 17:49
#3

just nu har jag Shimada inhyrd i ett stall ca 6 km från huset. i samma stall står fem andra hästar. allt sköts själv av de som hyr in sig med fodringar och allt sådant. Här står hon bara över jul nu när jag är hemma.

När jag sedan åker tillbaka till skolan följer hon med och står då ca 1 km från min lägenhet på en 4H gård. Där finns det 9 andra hästar, en stut, en åsna, getter, grisar, höns, katter.. tror det var allt? :p
Där är det en speciell som sköter utsläpp och lunchfodringar på vardagar, sedan rullande schema för de som har hästarna där. då ska man också ta hand om de andra djuren som bor på gården :)

Upp till toppen
Annons: