Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2216 ggr
KarolinaNowak
12/16/09, 12:06 PM

OT. Vad ska du göra idag? III

(Startar en ny tråd nu, då förra (nr. II) började bli lite lång.)

Godmorgon alla underbara medlemmar. Glad

Idag ska jag jobba i tre timmar. Efter det vet jag inte vad som händer, men förhoppningsvis något kul.

Under dagen kommer det komma upp en artikel också.. Flört

Sen vill jag påminna alla om tävlingen, missa inte den!
Jag ska försöka att alltid ha en pågående tävling på sajten med priser, men då måste ni också delta i tävlingarna, hehe..

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
MattiasNowak
12/16/09, 12:13 PM
#1

God morgon alla.

Sitter här och njuter av snöfallet ute och väntar på att det ska bli dags att åka till jobbet med frugan. Får väl se vad som händer under dagen, tror det blir en ganska lugn dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
12/16/09, 12:38 PM
#2

Jag ska ta mig ut med smådjuren och fota dem i snön medan det fortfarande finns ljus. Sen ska även jag sätta mig och arbeta på en artikel Glad

Mvh Jenny

KarolinaNowak
12/17/09, 2:57 PM
#3

Idag har jag och Mattias haft en händelserik morgon, men jag låter Mattias berätta om den.

Nu sitter vi på jobbet, vi slutar inte förens halv sex. Resten av kvällen kommer nog bli lugn.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MattiasNowak
12/17/09, 3:13 PM
#4

Ja, morgonen var händelserik, verkligen. Skulle till Göteborg imorse så jag gick upp extra tidigt för att starta upp bilen och sånt. Det hade väl fungerat jättebra om bilen inte varit totalt frusen. Förvånad

Försökte tina den ett bra tag innan jag till slut gav upp och körde bilen så gott det gick. Fick köra en bit tills den blev varm, sen stänga av den och rulla så långt det gick. Så höll vi på ända ner till Bollebygd, 17km hemifrån. Obestämd

I Bollebygd fick vi låna en av mina bröders bil så vi kunde åka till Göteborg och tillbaka. När vi kom tillbaks så hade bilen fortfarande inte tinat så det fick meckas. Fick byta kylare, kylfläkt, fylla på glykol och massa sånt, detta efter att vi tinat upp bilen med varmlufts-pistol. Glad

Till slut fick vi ihop allt och kunde åka till jobbet. Här sitter vi nu och tar det lugnt. Varvar ner lite grann efter en morgon som var på tok för kall och händelserik. Tungan ute

Hoppas ni andra haft en givande dag. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
12/17/09, 5:40 PM
#5

#4 Nya äventyr varje dag Flört

I morse när jag vaknade skulle jag starta fokus, precis som jag gör varje morgon, men då villes det inte som vanligt (som den senaste tiden) Skrikandes så resten av dagen fick  jag roa mig kungligt i tvättstugan Obestämd

Mvh Jenny

KarolinaNowak
12/19/09, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har varit ute med vovvarna idag! Underbart. Skrattande Fotograferade hundarna lite, det var länge sen kameran användes nämligen.

Vi ska eventuellt till grannen idag och dricka lite glögg. Kan bli trevligt Tungan ute Men det är inte säkert än.

Annars vet jag inte vad som händer. Något kul får jag hoppas i alla fall. Fast att sitta här inne är inte helt fel det heller, hehe..

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Strumpan
12/19/09, 2:31 PM
#7

Jag ska åka iväg idag för att handla inför julen

Mvh Jenny

MattiasNowak
12/19/09, 2:34 PM
#8

Jag har slitit som ett djur idag. Tungan ute

* Har burit in nästan en halv kubikmeter ved.
* Diskat allt som behövde diskas.
* Lagat mat. (Mikrat snabbpizzor)
* Rastat hundarna imorse.
* Lekt med hundarna.

Tror väl att det är vad jag hunnit med idag. Får nog bli en lugn eftermiddag och kväll känns det som. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
12/19/09, 2:36 PM
#9

#8 Då kan du få komma hit och städa, det är bara 26 kvm Tungan ute

Mvh Jenny

MattiasNowak
12/19/09, 2:38 PM
#10

#9 Hahaha. Skulle nog behöva städa lite här med känns det som. Att bära in ved skräpar ner ganska bra och sen gillar hundarna att lämna leksaker och hår framme på golvet som jag kommer få dammsuga upp. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Strumpan
12/19/09, 2:39 PM
#11

#10 Men det går fort Flört

Mvh Jenny

HannaT
12/19/09, 5:42 PM
#12

Jag har varit iväg en runda till hästaffären för att köpa betfor, och så har jag varit i stallet. Hade en hand om en stallkompis häst idag också. Jag hade tänkt rida Kalle, men det är ju så satans kallt! Förvånad

Resten av kvällen vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske ska hem till en kompis, men vet inte om jag orkar gå ut i kylan igen.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Strumpan
12/19/09, 6:03 PM
#13

Nu har jag kommit hem från Jysk och är helt slut. Deras påsar är så korkat konstruerade så att bära hem dem är en sån match att det kan nästan jämföras med en timme på gymmet… Ghaa

Mvh Jenny

Annons:
KarolinaNowak
12/20/09, 11:24 AM
#14

Nu sitter jag på jobbet och ni ska veta att det känns helt för jävligt! Hatar att jobba helgdagar.. Jag hoppas den här arbetsdagen ska gå fort. Å andra sidan kommer jag vara här inne i ungefär 7-9 timmar, vet inte om jag tycker det är så positivt dock. Kommer nog bli rätt uttråkad snart.

Tungan ute

Efter jobbet hoppas jag något kul ska hända. Men jag tvivlar.

Obestämd

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

HannaT
12/20/09, 4:10 PM
#15

Jag sitter hemma hos en kompis och njuter av ledigheten. Kommande vecka är full av långa jobbdagar. Rynkar på näsan

Nu ska jag strax dricka lite mer kaffe, och senare ta bussen till Kalle. Det är inte så långt härifrån, som tur är. Jag ska försöka ta mig i kragen och rida idag. Kalle blir så förbannat stel om han bara får stå i kylan.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

KarolinaNowak
12/21/09, 11:30 AM
#16

Sitter på jobbet nu, och idag känns det mer "Okej"
(eftersom det är måndag). Tungan ute

Senare har vi nog inget planerat. Det blir nog att vara hemma och värma upp huset som brukar ligga på bara 10-13 plus grader. Obestämd

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Strumpan
12/21/09, 12:27 PM
#17

BRRRR, 10-13 grader?! Jag har nästan 20 och håller på att frysa ihjäl…

Idag har jag massor för mig. Ska betala räkningar, lämna in datorn, handla och storstäda.

Mvh Jenny

KarolinaNowak
12/22/09, 10:15 AM
#18

Är nyvaken. Sitter här och fryser, vill ha mer värme i huset!
Snart ska vi åka och hälsa på min mamma, ska bli riktigt trevligt. Glad
Efter det blir det väl lite annat små pill här hemma.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

HannaT
12/22/09, 5:38 PM
#19

Har precis kommit hem från jobbet, och måste snart stressa iväg till stallet. Kalle ska bli skodd med snösulor idag.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

MattiasNowak
12/23/09, 11:16 AM
#20

Idag ska jag och Karolina iväg till Borås och köpa det sista innan julen. Får väl se vad vi kommer köpa och vad vi behöver. Tungan ute

Här kom en del snö igår, ungefär sju centimeter nysnö. Nu har vi väl sammanlagt 15 centimeter snö här ute i skogen. Fast jag vill helst ha ännu mer. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
KarolinaNowak
12/23/09, 11:49 AM
#21

Som Mattias skriver så ska vi till Borås idag. Sen hoppas jag att vi ska iväg till Ibbe en sväng (alltså till Mattias föräldrar), så jag kan ta några snöiga bilder på honom, samt ta en dusch. Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

ellinorrasmusson
12/23/09, 1:22 PM
#22

Jag ska ut till min ponny snart och rida, och sen ska jag hem och fortsätta att städa, och slå in mina sista julklappar! :)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

KarolinaNowak
12/23/09, 7:02 PM
#23

Det bidde inget fotograferande idag. Tungan ute Vi hade tillräckligt att göra, dessutom var vi så stressade. Nu ska vi äntligen koppla av lite framför tv och datorer.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MattiasNowak
1/8/10, 2:46 PM
#24

På dagens schema finns ett par smågrejer att göra.
* Jag ska elda i princip hela dagen för att få upp värmen i huset.
* Jag ska kapa upp mer ved så att jag kan elda.
* Jag ska upp på vinden och fortsätta med min och Karolinas "lägenhet".
* Jag och Karolina ska till posten och hämta ut paket.
* Blir nog lite handlande också, mest snabbmat.

Någon annan som ska hitta på något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Fiona
1/8/10, 4:00 PM
#25

Idag ska jag åka och hämta två grisar i gbg, dom har kommit ända från stockholm! Så det har vart och blir lite förberedelser för deras ankomst :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

MattiasNowak
1/9/10, 10:49 AM
#26

God morgon allihopa.

Vaknat upp till ytterligare en iskall morgon, -19 grader ute och tolv plusgrader inne. Segt när man får sätta igång och jobba det första man gör på morgonen, men sådant är livet på landet. Tungan ute

Idag ska jag kapa upp mer ved och lite sånt, det är för kallt för att göra någonting vettigt ute så det får nog räcka med det. Kommer nog få sitta inne i värmen och ta det lugnt största delen av dagen. Flört

Någon som ska göra något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

HannaT
1/9/10, 12:14 PM
#27

Tänkte försöka tolka efter hästen idag. Vi får se hur det slutar. Tungan ute

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Annons:
Fiona
1/9/10, 12:54 PM
#28

Ska jobba vid 14 tiden och i kväll kommer mormor & morfar och farmor & farfar hit på middag :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

dijete
1/10/10, 1:27 PM
#29

Vaknade med 15 grader i huset, och frös som attan! Men pallrade mig upp till stallet ändå. Sedan har jag skottat för en gångs skull (behövdes verkligen, världens största vall). Nu blir det snart lite lek i snön med min lilla shettis samt mockning och att rensa ett fleecetäcke från spån, sedan ska jag relaxa!

Fiona
1/10/10, 1:51 PM
#30

Idag väntar plugg & städning, inte det roligaste…

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

dijete
1/10/10, 2:04 PM
#31

#30 Juste måste plugga med… Städning också, suck! Aja,  nu är det mockningen kvar har precis ätit!

Fiona
1/10/10, 2:08 PM
#32

#31 Så tråkigt!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

dijete
1/10/10, 2:10 PM
#33

#32 Ja, vi kan lida tillsammans! Hmm.. Får nog börja plocka i mitt rum nu :)

Fiona
1/10/10, 2:17 PM
#34

#33 Japp, bäst jag sätter igång också!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
MattiasNowak
1/10/10, 3:06 PM
#35

#29 15 grader, det låter ganska skönt. Glad Senaste veckan har vi oftast haft under tio-tolv grader inne på morgonen. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

dijete
1/10/10, 3:19 PM
#36

#35 Uhh.. Det är så jobbigt! Bu för gamla hus! Men städningen blev genast lättare, hittade 250 kr plus en trisslott. Ingen vinst dock och 50kr fick min käre bror :-)

Fiona
1/10/10, 3:21 PM
#37

#36 Åh önskar att jag också kunde hitta der ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

MattiasNowak
1/24/10, 1:47 PM
#38

Idag händer inte så mycket. Jag och Karolina ska in till Borås och handla lite förnödenheter. Behöver lite mat och sånt både till oss och till hundarna.

Tror resten av dagen blir förhållandevis lugn. Finns inget direkt inplanerat. Kanske ska fortsätta elda, kanske städa och diska lite. Sådana saker som tyvärr behöver göras ibland.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

HannaT
1/24/10, 1:52 PM
#39

Jag ska dammsuga och gå till affären. Sedan ska jag till stallet och gå en promenad med Kalle.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Fiona
1/24/10, 4:57 PM
#40

Har pysslat med ena pållen som har fått kolik/grovtarmsförstoppning… Ska städa och greja lite i stallet och till marsvinen idag med!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: