Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1150 ggr
KarolinaNowak
12/11/09, 3:39 PM

OT. Om du var miljonär

Ja, säg att du vinner pengar på lotto eller liknande och blir miljonär. För att vara lite mer exakt tar vi 10,7 miljoner som ett exempel.

Vad hade du gjort för pengarna? Investerat i något speciellt kanske?

Flört

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Strumpan
12/11/09, 5:28 PM
#1

Jag hade rest till Kentucky, USA och drömt mig bort på stuterierna. Som många av er vet så är jag ett stort fan av Man O`war. Jag skulle vija se vart han bodde och sen till Melbourne i Australien och kollat Melbourne Cup. Dubai skulle inte heller vara helt fel att se.

Mvh Jenny

KarolinaNowak
12/11/09, 7:25 PM
#2

Högst på listan skulle en gård stå! Med tillräckligt mycket mark för en galoppverksamhet. Därefter hade jag investerat i framtida galopphästar & avelshästar.

Finns så mycket jag hade gjort.. Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MattiasNowak
12/11/09, 7:58 PM
#3

Och om jag hade fått ta del i pengarna så hade det nog ramlat in en eller två nya bilar. Tungan ute Detta kommer naturligtvis efter att vi fått en fin gård, en galoppverksamhet och allt som där hör till. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

dijete
12/11/09, 9:08 PM
#4

Jag hade köpt en egen gård, flera hästar och startat firma med fotografering och webbdesign på heltid. (Nu tänker jag att jag kan inte vinna förrän jag är 18). Hade gett min mamma två tinkrar som hon så gärna vill ha samt en stor shettisflock på 14 stycken till mig själv. Sedan hade jag unnat mig själv en Nikon D300, Nikon D700 & D3s och diverse dyra linser.. Och ett par skötare till gården också.

Ginnie
12/11/09, 9:30 PM
#5

Svårt att säga. Jag har dock varit sugen på att köpa ny löphäst ganska länge. En fin amerikanare hade inte varit fel Glad Annars står kamerautrustning och några bra datorprogram högt på listan.

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

ellinorrasmusson
12/11/09, 11:07 PM
#6

jag hade flyttat till en liten gård, och köpt nåt fullblod och tagit med mig min ponny och levt livet :D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Annons:
NettanLindholm
12/12/09, 1:57 PM
#7

tänker på er som skulle köpa en stor gård med flera hästar: 10 miljoner är faktiskt inte SÅ nu för tiden när det kommer till köp av hus och gårdar, tyvärr!! ;)

KarolinaNowak
12/12/09, 4:08 PM
#8

#7 Man kan få en riktigt fin gård för dom pengarna. Förvånad Är själv på jakt efter en gård, fast till en mycket lägre summa. Och det finns en hel del, men det kanske beror lite på var man befinner sig/letar någonstans också. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

dijete
12/12/09, 6:29 PM
#9

#7 Jag har i princip en gård, men behöver betesmark..

#8 Det finns en utanför Borås åt Kulla hållet för två miljoner med tre boxplatser, kika på den? :)

KarolinaNowak
12/12/09, 6:37 PM
#10

#9 Jag har varit på jätte många visningar och är inne på hemnet dagligen. Men under den här årstiden så är det inte lika mycket gårdar ute. Sen är jag nog oerhört kräsen på vissa saker också, hihi. Tungan ute

Vad roligt att du bor i Borås förresten! Skrattande

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

dijete
12/12/09, 6:40 PM
#11

#10 Haha, inte i Borås men bor åt Kulla hållet vid Carlerbäck's anläggning. Tycker det är roligt också att det finns folk samlat på samma ställe från ungefär samma ställen. Okej, det där blev luddigt..

KarolinaNowak
12/12/09, 6:44 PM
#12

#11 Själv bor jag väl egentligen i Bollebygd.. Tungan ute

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

dijete
12/12/09, 6:45 PM
#13

#12 Fuskare Förvånad Nej, men ingen vet ju var det ligger nästan (Inget illa menat). När jag var liten trodde jag det var en statsdel i Borås. Borås är lättlokaliserat.

Annons:
KarolinaNowak
12/12/09, 6:51 PM
#14

#13 Haha! Skrattande När jag fortfarande bodde i Göteborg och precis hade träffat Mattias som då bodde här i Bollebygd (samma hus), hade jag absolut ingen aning om var Bollebygd låg och förstod heller inte när han försökte förklara det för mig, fören han nämnde att det låg utanför Borås. Tungan ute Det kunde lika gärna ligga i Norrland för min del, så dålig koll hade jag.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

dijete
12/12/09, 6:54 PM
#15

#14 Haha. Borås är bäst = 033. Ehmm.. Hade du G i Geografi? SkrattandeFlört

KarolinaNowak
12/12/09, 6:59 PM
#16

#15 Har inget betyg alls i Geografi.. Tungan ute Har bara G i grundämnerna, samt VG i slöjd. Och det är allt, tror jag.. Förvånad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

NettanLindholm
12/12/09, 7:52 PM
#17

det är sant.. de jag kollar på kostar dock från 15 milj + (a)
beror nog på hur stort det ska vara också. :)

KarolinaNowak
12/12/09, 8:01 PM
#18

#17 Haha! 15 milj? Tungan ute Ja, då hoppas jag man får mycket för pengarna.. Flört

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

NettanLindholm
12/12/09, 8:45 PM
#19

#18 jaadå! det är underbart ! skrittmaskin, stort ridhus, 20 boxar, fina ridvägar i skog, nyrenoverat hus! ;) jaa, du hör ju!

KarolinaNowak
12/12/09, 8:51 PM
#20

#19 *Drömmer* Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Mellliie
12/13/09, 6:36 PM
#21

Nytt kamerahus, några objektiv och lite saker till hästen. Sen hade jag gett resten till pappa. Flört

KarolinaNowak
12/15/09, 12:20 PM
#22

#21 Väldigt generöst av dig.. Glad Jag hade också gett pengar till familjen, men kanske inte riktigt "resten", eller jo det beror ju lite på hur mycket jag spenderar innan, hehe. Flört

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Mellliie
12/15/09, 7:20 PM
#23

#22 Haha, ja. Vad ska jag med så mycket pengar till? Tungan ute

Liiniz
1/29/10, 2:43 AM
#24

Jag hade nog rest till olika länder och kanske jobbat utomlands med hästar men det mesta av pengarna hade jag satt in på ett sparkonto så att jag kan köpa en fin gård (eller en medelfin, någon gård som man kan rusta upp så att det blir så som man vill ha det eller någorlunda som man drömt om iafTungan ute) när jag är äldre, köpa mig lite hästar och både ha träning och avel på fullblodFlört

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Diizkmedel
2/3/10, 3:11 PM
#25

Först och främst skulle jag ha köpt min "sköthäst" Alonso som står på Stall Malmborg på Töby galopp. Sedan hade jag köpt mina två älsklingsponnier. Efter det skulle jag byggt ett eget litet stall på mitt landställe och tagigt bort lite mer av skogen för att göra en galoppbana =)

That that don't kill you can only make you stonger

HannaT
2/3/10, 4:27 PM
#26

Jag hade först och främst köpt en ny, fin hoppsadel och en Henra enhäststransport. Kanske hade jag köpt en lägenhet, alternativt en liten gård, också. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Upp till toppen
Annons: