Annons:
Etikettallmänt
Läst 1923 ggr
KarolinaNowak
2010-01-04 15:18

Fördomar om fullblod

Vad har ni fått höra för fördomar om det engelska fullblodet? (och i vilket sammanhang?) Varför tror ni det finns så mycket fördomar om rasen?

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Fiona
2010-01-04 20:11
#1

Lösa benbitar brukar jag få höra av hästfolk när jag säger att jag ska skaffa fullblod. Och att många har ett trixigt temperament!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

NettanLindholm
2010-01-04 20:17
#2

jaa.. det "värsta" var väl när jag skulle köpa min skönhet..
Jag fick en förfrågan om att få lite köpråd och tips innan jag skulle köpa min häst.. visst, tänkte jag! klart man vill ha råd som är bra att veta innan! och hon är hästkunnig ska ni veta..

Fick nog nästan en halv A4 om varför jag INTE borde köpa hästen !

Fel exteriör, borde satsa på en "riktig" hopphäst eftersom jag ville satsa på hoppningen, kommer inte kunna gå i vanlig hage på flera månader, då hon kommer rejsa om en idiot, varför har hon stigbett på bilden? det betyder att hon säkert kommer vara galen.. !

hmm, sådär såg det ut på ett ungefär ! :/

HannaT
2010-01-04 20:25
#3

Hm, jag har hört att många engelska fullblod har små, dåliga hovar. Hurvida det stämmer eller inte vet jag inte, jag har inte träffat mer än ett par fullblod. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

NettanLindholm
2010-01-04 20:29
#4

#3 Små kan jag absolut inte säga nått om Flört Shimadas är som en liten B-ponnys i storlek, men absolut inte dåliga! bland de finaste jag har sett iaf ! Glad fått mycket beröm för dom!

KarolinaNowak
2010-01-04 22:14
#5

Ibbe har också fått beröm för sina hovar.
Han går till och med barfota. Skrattande

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Ginnie
2010-01-05 00:02
#6

Stissiga, nervösa, överenergiska. Alltid med en negativ klang Obestämd Men har fått många att "äta upp" sina fördomar, lyckligtvis Glad Clubben är ett bra exempel, coolare häst får man leta efter…

Ginnie Palm, www.ginniepalm.se
You don't take a photograph, you make it

Annons:
dijete
2010-01-05 01:48
#7

Jag har fått höra att dom inte kan hoppa för då får dom ont i bogen, dvs. att dom inte klarar av det, osv..

MattiasNowak
2010-01-05 11:48
#8

Jag har alltid haft för mig att dom är stressiga, nervösa och sånt men har upptäckt att det nog är fel. Ibbe är i alla fall världens goaste häst.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MalinHellstrom
2010-01-08 01:01
#9

Hetsiga, okontrollerbara, svåra att hålla i hull o muskler, skadar sig lätt, dåliga hovar osv.
Det finns inte många där hemma som gillade när vi köpte Tompa men kan inte säga att ja har haft mycket problem med honom. Skadar sig gör han som en vanlig häst, men läker väldigt fort. Svårfödd, ja men det var man redo för och han är inte överdrivet. Bara han får motionen så har inte jag sett några problem. Och väldigt fina hovar på det med så ska de ta och äta upp sina ord !

Jag har då inga fördomar hos denna underbara ras !! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: