Annons:
Etikettallmänt
Läst 1384 ggr
Nathalie10
4/5/10, 6:50 PM

Hästmassör

Hej! Jag har den senaste tiden blivit väldigt intresserad av att eventuellt studera till hästmassör! Har ni någon koll på om det finns någon marknad för detta yrke? Är hästfolk intresserade av att anlita en hästmassör idag? 

Tacksam för svar!

Annons:
NettanLindholm
4/5/10, 8:33 PM
#1

jag är också väldigt intresserad av sådant och har haft en ute till min häst två ggr. Både massage och akupressur då.
Hon verkar iallafall vara rätt bokad och att folk vill få sina hästar masserade. Det är ju väldigt nyttigt och bra för hästarna, så egentligen borde fler anlita massören till sina djur. :)

det är alltid något som är bra att kunna liksom. har fått lära mig endel "grepp" som man kan göra hemma själv som verkligen har hjälpt, så det är ingen dum idé !

Nathalie10
4/5/10, 9:56 PM
#2

låter som om det finns en marknad! jag tycker det verkar vara en intressant hästaspekt. jag har själv ingen egen häst men skulle det någon gång bli en egen så kan det vara bra att kunna hålla dem i trim med massage =)

Strumpan
4/5/10, 10:08 PM
#3

Du kan gå in på Axelsons och läsa. De ska tydligen vara bra, men det är en dyr utbildning. Jag tror mycket väl att det finns marknad för hästmassage. Fler och fler hästmänniskor har sätt vilka fördelar det finns med det Glad

Mvh Jenny

Nathalie10
4/6/10, 12:21 AM
#4

Jag har varit inne lite på axelsons och läst men den är nog tyvärr lite dyr, precis som du skrev. jag har däremot hittat ett ställe som utbildar alldeles i närheten av där jag bor, som är på distns. den är mer ekonomiskt försvarbar och verkar vara bra.. blir spännande att se om jag söker mig dit =)

Strumpan
4/6/10, 12:41 AM
#5

Lycka till Glad. Det finns väldigt bra böcker att köpa om hästmassage, om du vill börja själv lite smått

Mvh Jenny

Linnea
4/6/10, 12:30 PM
#6

Är själv hästmassör, ny i branshen. Kan säga att det är inte lätt att slå sig in på marknaden. Det finns väldigt många massörer, hästfysioterapeuter och equiterapeuter idag. Jag gick på EquiCare.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Strumpan
4/6/10, 6:42 PM
#7

#6 Jag kan tänka mig att man får gå via vänner och för att få igång en kedja. Har du provat att fråga te.x ridskolor och stora stall om de behöver massageterapeut? Sätt upp reklamlappar i stallen också

Mvh Jenny

Linnea
4/6/10, 9:25 PM
#8

Jadå men det går väldigt trögt. Det lär ta ett tag innan man kommer in "på riktigt" i ett större stall.

Jobb finns men det är svårt att hävda sig ändå när det finns så många redan, det beror ju förstås på var man bor.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Strumpan
4/6/10, 9:48 PM
#9

Jag kan tänka mig att det inte är det lättaste. Jag tror att man måste få igång ett rykte om sig. Ös ut reklam om dig, bland alla hästmänniskor du känner, lappar i matbutiker, djuraffärer, på reklamtavlor som finns i typ centrum mm. Att komma ut på marknanden är svårt. Man måste försöka hitta en röd tråd att börja nysta i. Fråga runt i stallen vid din galoppbana. Har du tillgång till bil så ökar ju din vidbredd. Lite förslag, jag spånar lite bara…

Mvh Jenny

Strumpan
4/6/10, 10:19 PM
#10

Förresten Linnéa, kan du inte göra reklam för dig på alla hästsajter på fokus och på Facebook? Måste väl finnas många som finns i närheten av dig Glad

Mvh Jenny

Linnea
4/7/10, 9:39 AM
#11

Här måste man som företag betala för annonsering och det kan jag inte i dagsläget utan det är lappar och visitkort som gäller.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Strumpan
4/7/10, 7:05 PM
#12

Jaha, aj då…

Mvh Jenny

Upp till toppen
Annons: