Annons:
Etikettannonser
Läst 1226 ggr
halludu
5/27/10, 10:40 AM

Fullblod köpes!!

Söker ett fullblod till träning och tävling, Hästen bör vara under 10 år. Men undantag finnes! Hästen ska vara över 160 i mkh. Ni som är måna om vart hästen kommer: Hästen kommer bo i ett lugnt stall med tillgång till paddock och fina hagar. Ni får gärna bilder eller komma och kika själva.
Sto eller valack spelar ingen roll. Hästen ska inte vara tävlad i galopp, och inte ha några skador efter sig. Hästen ska ha egen framåt bjudning och rätt så trafiksäker. Den ska också vara lätt i all hantering. Om ni orkade läsa allt så hoppas jag att ni har en häst som passar mig, så får ni gärna höra av er, både via mail och telefon. Mvh Elin
Ska vara riden i både hopp och dressyr, men inga större erfarenheter krävs. Den ska vara lättlastad eller åtminstonne gå att lasta.

Annons:
MaggisW
11/4/10, 2:16 PM
#1

Hej Elin!

Har du fått tag i någon häst ännu? Annars har jag och min dotter ett fullblod som vi ev kan tänka oss att sälja. Han är 7 år, fullt frisk och tävlas i hoppning, just nu på 1.10 där han har fler 0-rundor. Han är en  vänlig själ, lätt att rida ut på själv. Så trafiksäker som en häst bara kan bli. Vi har trailtränat honom någon gång och det gick helt underbart bra. Går bra att lasta för det mesta men kan strula ibland särskilt när han blir ensam. Han tycker inte om att bli klippt. Behövs egentligen inte heller. Han behöver en lugn och stabil miljö som alla fullblod. Han är 1.63 hög, brun utan tecken. Han gick några starter som riktigt ung men var nog för mesig för galopp. Blev ridhäst som 3-åring såvitt jag vet.

Hör av dig om du tror att detta är något för dig.

Upp till toppen
Annons: